بهتر از ماه خدا استفاده کنیم


 بهتر از ماه خدا استفاده کنیم

 در ماه رمضان از پرخوری باید پرهیز کرد و خوب خوری را جایگرین کنید؛ به موقع خوری را هم در نظر بگیرید

 خوب خوری به این معنی است که کیفیت غذا مطلوب باشد و کمیت آن کمتر در نظر گرفته شود. پس نباید معده را پر از غذاهای حجم دار کرد. مثلاً نان و برنج و امثال آن! بهترین غذای مقوی در اندازه کم مناسب است

  بهتر است سفره های افطار یک خورشت بیشتر نداشته باشد

  وقتی سفره های افطاری با انواع غذاها و مخلفات رنگارنگ چیده می شود انسان را از معنویت دور می کند. خون متوجه شکم می شود و قلب انسان گرسنه می ماند، قلبی که جایگاه ایمان است می رنجد و از ما فاصله می گیرد

 همراهی غذا با سبزیجات تازه خوب است.

 با گشودن افطار که بهترین آن خرما و آب گرم و بدترین آن آب سرد است زمانی صبر کنید و بعد غذا میل کنید. چون معده روزه دار خشک و فشرده شده و باید با آب گرم رطوبت لازم را جذب کند و متسع گردد و آماده پذیرش غذا آن هم به مقدار معین گردد.

 هنگام صرف غذای افطار آب چه سرد و چه گرم مصرف نکنید مگر آن که گلویی تر شود

توجه کنید بین غذا و ساعت خواب فاصله بیندازید و با شکم پر و مملو نخوابید. غذاهای غلیظ و خیلی چرب و دیر هضم مانند کله پاچه مناسب نیست و موجب عطش هم می شود، مگر در افرادی که حتی در ماه مبارک هم کار بدنی سخت دارند.

 جوری بعد از افطار غذا بخورید که هنگام سحر معده کاملاً خالی و اشتها به غذا وجود داشته باشد.

غذای سحری هم لطیف و زود هضم باشد تا کمتر باعث تشنگی در روز شود. افراد چاق اگر هنگام سحر بجای غذا میوه بخورند بدون عوارض هم لاغر می شوند و هم کمتر تشنه می شوند و هم آسیبی نمی بینند.

 خوابیدن بلافاصله بعد از سحری باعث اختلال در هضم و حتی تخامه کردن معده می شود و انسان را کسل می کند.

 در مجموع در شب و روز این ماه مبارک اگر غذا کم خورده شود قدرت فکری و روحی انسان بشدت افزایش می یابد و زمینه نزول ملائکه بر انسان فراهم می گردد.

دوستدار سلامتی شما

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.