آرشیو برای: "مرداد 1398"

باب الحوائج

​ ​ آخرین روزهای ماه ذی الحجه سال 127 هجری قمری بود که خداوند اراده کرد نور هفتم آسمان ها و زمین را میهمان خانه جعفر بن محمد؛ امام صادق علیه السلام و حمیده خاتون کند. فرزندی با نام موسی که وقتی چشم به جهان گشود پدر، سه روز اهل مدینه را اطعام کرد و… بیشتر »

دلت دریا بود که اشکت نریخت...

  دلت دریا بود که اشکت نریخت … زیر آفتاب که ایستاده بودی … ابروهای اخم ندیده ات را که گره زده بودی در هم،جلوی خورشید … دست هایش را که گرفته بودی در دستت … محکم … می آزمودیشان شاید برای طاقت بند … با دانه دانه شان که به اتمام رساندی حجت را …در… بیشتر »

شهرت عید غدیر در آسمانها بیشتر از زمین است.

🔹راوی میگوید: جمعى خدمت امام رضا علیه السلام بوديم و مجلس پر از جمعیت بود. 🔹صحبت غدير را مطرح کردند و بعضى از عامّه (اهل سنت) آن را انکار کردند. امام رضا علیه السلام فرمودند: 🔹همانا شهرت روز غدير در آسمانها بيشتر از شهرت آن در… بیشتر »

هدیه غدیر

گیفت غدیر که با نمد درست کردیم  #غدیر۱۴۴۰ #مبلغ_غدیر_باشیم ​ بیشتر »

کارت غدیر

برای این کارت نیاز به یک م کارت رنگی در اندازه A4 دارید مقوا را به دوقست مساوی تقسیم میکنیم هر قسمت یک کارت تبریک، حالا نصف A4را دولا میکنیم و درون این قسمت متن دلخواه خودمون یا اگر برگه نوشته ای که کپی گرفتید را می چسبانید من با خودکار متن نوشتم… بیشتر »

کارت تبریک غدیر

#مبلغ_غدیر_باشیم #عیدغدیر #غدیر1440 #هنر_دست_خودم #کاردستی ​ این کارت تبریکها را برای دانش آموزای اهل تسنن درست کردم خواستم یادگاری ازما داشته باشند بیشتر »

برترین عید

به مولاناامام صادق(علیه السلام) عرض شد آیا مؤمنان غیر از عید فطر و عید قربان و جمعه عید دیگرى دارند؟  فرمودند; آرى، آنان عید بزرگتر از اینها هم دارند و آن روزى است که امیرالمؤمنین علیه السلام در غدیر خم بالا برده شد و رسول خدا مسأله ولایت را بر… بیشتر »

چپ دستها روزتون مبارک

  13 اوت مصادف با 22 مرداد، روز جهانی چپ دست ها می باشد  علت نامگذاری این روز، انتقاد از اینکه تمامی ابزارها و امکانات برای راست دست ها طراحی شده و چپ دست ها را مجبور به کاربرد از دست راست می کنند   تعدادشان کم و خیلی محدود ولی جذابیتهایشان بسیار و… بیشتر »

جذب طلاب در دانشگاه فرهنگیان رانت نیست.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: عده ای موذیانه به دنبال ایجاد حاشیه جذب طلاب مستعد و فرهیخته در دانشگاه فرهنگیان هستند و این درحالیست که پذیرش این قشر علمی مطابق ضوابط قانونی و بدون هیچ رانتی انجام می گیرد.به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دکتر حسین خنیفر روز… بیشتر »

رقابت خرید

در چین باستان، شاهزاده جوانی تصمیم گرفت با تکه ای عاج گران قیمت چوب غذاخوری بسازد.   پادشاه که مردی عاقل و فرزانه بود، به پسرش گفت: «بهتر است این کار را نکنی، چون این چوب های تجملی موجب زیان توست!»  شاهزاده جوان دستپاچه شد. نمیدانست حرف… بیشتر »

شناخت،آغاز مسیر شناخت

عرفه هنگامه ی بخشش و بازگشت و استجابت دعا است. آنگاه که حضرت آدم از جوار خداوند بیرون رانده شده بود، چهل بامداد بر فراز کوی صفا در حال گریه و زاری بود که جبرئیل فرشته الهی بر او وارد شد و به او گفت به درگاه خدا توبه کن و به سوی او بازگرد. (سوره بقره آیه… بیشتر »

تلنگر

​   خدا رو شکر سوراخش سمت ما نیست! تصویری ناراحت کننده از جامعه ی امروزی ما … بیشتر »

زندگی موفق

راهکارهای زندگی موفق از نگاه امام باقر (علیه السلام) ​​ بیشتر »

مناجات

مناجات زیبای دکتر چمرانخدایا از بد کردن آدمهایت شکایت داشتم به درگاهت اما شکایتم را پس میگیرم … من نفهمیدم! فراموش کرده بودم که بدی را خلق کردی تا هر زمان که دلم گرفت از آدمهایت، نگاهم به تو باشد… گاهی فراموش میکنم که وقتی کسی کنار من نیست ،… بیشتر »

ولیّ عصر

امیرالمؤمنین، علی(علیه السلام) فرمودند:«خداوند ولیّ خود را در ميان بندگانش پنهان ساخته است؛ مبادا كه بنده‌ای از بندگانش را کوچک شماريد؛ چه بسا آن بنده، ولیّ او باشد و تو ندانی.» «كمال الدين»، ترجمه پهلوان، ج 1، ص 552. بیشتر »

به چشمانمان باید شک کنیم

  «ابوبصیر» میگوید: با امام باقر به مسجد مدینه وارد شدیم. مردم در رفت و آمد بودند. امام به من فرمود: «از مردم بپرس آیا مرا می بینند؟» از هر که پرسیدم آیا ابوجعفر را دیده ای؟ پاسخ منفی شنیدم، در حالیکه امام در کنار من ایستاده بود.  در این… بیشتر »

چگونه نه بگوییم؟!

اگر نگران هستید که چگونه نه بگویید، برای شروع بهتر است جملات زیر را مد نظر قرار دهید: 1- می شه چند لحظه بهم فرصت بدید؟ 2- الان یه مقدار گرفتارم چطوره بعدا باهم صحبت کنیم؟ 3- اجازه میدید یه مقدار درموردش فکر کنم، بعدا بهتون خبر میدم. 4- خیلی دوست دارم… بیشتر »

تبعات پذیرش مسئولیت به ناحق

تبعات پذیرش مسئولیت به ناحقامام صادق علیه‌السلام: هر که سه چیز را به “ناحق” بدست آورد، از سه چیز به حق محروم خواهد شد: ۱-هر که دنیا را به ناحق بخواهد، از آخرت حقیقتا محروم می‌گردد. ۲_ هر که به ناحق ریاست و قدرت و مسئولیتی را بگیرد، از اطاعت… بیشتر »

انسان و آب

انسان بی شباهت به «آب» نیست… اگر بخواهد زنده باشد و زندگی ببخشد، باید جریان داشته باشد… باید پیه برخورد با سنگها و سختیها را به تنش بمالد… باید شجاعت چشیدن گرم و سرد روزگار را داشته باشد… تا باران شود و بر جهان ببارد…… بیشتر »

نگهبان زبان

سخن بد می رنجاند اگرچه پوشش شوخی رابرقامتش بپوشانی وسخن نیک غم رامی زداید و شادی آفرین است اگرچه از روی تعارف باشد سعی کنبرای زبانت نگهبانی بگذاری تاواژه هایت را انتخاب کند بیشتر »

عیب جویی

روزي پادشاهي بي عيب! به اطرافيانش گفت كه اگر از كسي عيب و ايرادي ببيند، آن شخص بايد يك درهم تاوان بدهد.يكي از شحنه ها (نگهبان) مردي را عريان ديد و گفت: بايد به دستور پادشاه يك درهم بپردازي. مرد گفت: چه….چه…چرا بايد بدهم؟! شحنه گفت دو درهم… بیشتر »

نماز ذی الحجه

وسوسه

​ قال الإمام علي - عليه السلام - : فاحذروا - عباد الله - عدو الله أن يعديکم بدائه، و أن يستفزکم بندائه، وأن يجلب عليکم بخيله و رجله … .  امام علي - عليه السّلام - فرمود: اي بندگان خدا! از دشمن خدا (شيطان) بر حذر باشيد كه همانا او شما را به… بیشتر »

اعلام نتایج نهایی باز پذیری سطح دو

نتایج نهایی بازپذیری مقطع عمومی(سطح2) حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور اعلام شد. به فضل الهي و با عنایات خاصه حضرت ولی عصر"عجل الله تعالی فرجه الشریف” نتایج پذیرش بازپذیری مقطع عمومی سال تحصیلی 99-1398 اعلام  گردید. داوطلبان می توانند با… بیشتر »

امام جواد ستاره جوان آسمان ولایت

​​ محمد بن علی بن موسی مشهور به امام جواد و امام محمد تقی فرزند امام رضا علیه السلام جوان ترین امام شیعیان هستند که در هنگام شهادت بیست و پنج سال عمر از عمر مبارک حضرت (220 - 195 هجری قمری) گذشته بود. جوادالائمه پس از شهادت پدر در سال 203 هجری قمری… بیشتر »

قانون زندگی

10 قانون کلي براي زندگي:  قانون يکم: به شما جسمي داده شده. چه جسمتان را دوست داشته يا از آن متنفر باشيد. بايد بدانيدکه در طول زندگي در دنياي خاکي با شماست. قانون دوم:  در مدرسه اي غير رسمي وتمام وقت نام نويسي کرده ايد که زندگي نام دارد. قانون… بیشتر »

بدون شرح

زندگی امروز ما … ​ بیشتر »

سخنان حکیمانه

​ سخنان حکیمانه بیشتر از افراد دموی مزاج بیان می شود بعلاوه کسانی که مزاج خود را اصلاح کردند به اضافه  کسانی که اهل خود سازی باشند. برگرفته از تنها مسیر آرامش بیشتر »

مزاج انسان عامل موثر در کنترل زبان

​​ علت برخی از موارد عدم کنترل زبان به مزاج انسان برمی گردد مثلاهرچقدر مزاج انسان گرمتر باشد سریع تر وبیشتر حرف میزند هرچقدر مزاج انسا ن به سمت سردی برود  آرام تر و کمتر حرف میزند از طرفی هر چقدر آدم خشک و لاغر باشددقت کمتری در تلفظ کلمات دارد و… بیشتر »

جمعه....انتظار

​​ ​ آقای من مولا و مقتدای من موهایم دارند سفید میشوند دارم پیر میشوم شمارش آغاز کرده ام ولی تو از پشت قرنها می آیی بی هیچ موی سپیدی تو همچنان آقای  مایی آیا زنده ام هنگام ظهورت؟ بیشتر »

جذابیت کنترل زبان

خیلی راحت می توانی قدرت خودت در مبارزه با نفس را در کنترل زبانت ببینی. به جای اینکه یک نفر از بیرون تو را کنترل کند،برنامه ریزی کن  که خودت از درون بتوانی خودت را کنترل  کنی به نقل از تنها مسیر آرامش بیشتر »

به خودت نهیب بزن!

​یکی از عوامل خیلی موثر در خودسازی این است که آدم هر حرفی را نزند و راهش هم در مبارزه با نفس است مثلا تا خواستی یک حرف بیخود بزنی ، سریع به خودت یک نهیب بزن! برگرفته از تنها مسیر آرامش ​ بیشتر »

بلوغ عجیب ترین مرحله رشد

​ ​ بلوغ، عجیب ترین و پرسرعت ترین مرحله رشد زندگی یک فرد می‌باشد. مرحله‌ای بین کودکی و نوجوانی، که موجب تعارض نوجوان با خودش و گاها اختلاف با والدین و اطرافیان میشود. یکی از این اختلافات مساله دوستی با جنس مخالف است که باعث اضطراب والدین میشود.… بیشتر »