توصیه هایی به دانشجویان در فصل امتحانات


توصیه هایی به دانشجویان در فصل امتحانات

با توجه شروع شدن روزهای امتحان دانش آموزان و دانشجویان در یک طیف علایم اضطراب را بروز می دهند از نگرانی و دل مشغولی اندک تا تشویش و اضطراب نابهنجار

داشتن سطح  اندکی از اضطراب از آن جهت که دانشجو را نسبت به مطالعه و برنامه ریزی برای دروس حساس و برانگیخته کند نه تنها آسیب نیست بلکه طبیعی و لازم است. با این وجود گاه سطح تشویش و اضطراب به شیوه ای نامتعارف فرد را به تصمیماتی از جمله به تعویق انداختن مطالعه و در نهایت حذف اضطراری می کشاند. 

مشاوران تحصیلی به منظور مدیریت رفتار امتحانی و حفظ سطح متعادل نگرانی به دانشجویان توصیه هایی می کنند:

🖍در مورد کتاب های درسی توانایی های خود را کلی نسنجید بلکه هر کتاب یا واحد درسی را متفاوت ببینید چرا که نوع درس، سوالات امتحانی و وضعیت استاد و کتاب و جزوه با هم متفاوت ست.

🖍از همین امروز برنامه ریزی را شروع کنید. ابتدا با زمان های اندک و کوتاه شروع کنید و سراغ درس هایی کم حجم تر و مطلوب تر بروید. باهر ساعت و هر روز مطالعه ، به شیوه عجیبی اضطراب شما کم و اعتماد به نفس و امیدواری بیشتر می شود.

🖍خلاصه نویسی از ضروریات مهم مطالعه موثر است. مطالب مهم را به صورت تلخیصی و به شیوه درختی و چارتی خلاصه نویسی کنید این کار البته در این روزها که وقت زیادی دارید زمان بر است ولی به شما و انسجام ذهنی و تقویت حافظه و به یادسپاری کمک می کند. اگر دچار حواسپرتی می شود خلاصه نویسی به شما کمک می کند.

🖍خواننده ای فعال باشید. خواننده های فعال به مطالب معنای شخصی می دهند زیر مطالب مهم خط می کشند خود را جای معلم گذاشته و سوال طرح می کنند و بعد از هر فصل و هر از چند گاهی مطالب را از بر مرور می کنند.

🖍مسولیت پذیر باشید به جای بهانه تراشی از جمله مطالب زیاد،سخت گیری استاد، فرصت کم امتحانات  پشتکار داشته باشید. تفاوت شما با دانشجوهای موفق تر در پشتکار و مسولیت پذیری است.

اگر چنانچه اضطراب شما زیاد ست و یا در شیوه مطالعه و برنامه ریزی مشکل دارید حتما همین روزها با مشاور و روانشناس در میان بگذارید.

دكتر ملکی نیا درمانگرخانواده_ازدواج

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.