سالروز ازدواج پیامبر ص و خدیجه کبری س


۱۰ربيع الاول سالروز ازدواج پیامبر صلی الله علیه و حضرت خديجه سلام الله علیها

 

پیامبر 15 سال قبل از هجرت با حضرت خدیجه کبرى ازدواج نمودند. در احادیث منابع شیعه و اهل سنت آمده است که حضرت خدیجه بنت خویلد بن اسد، در دانش و اطلاع به کتب زمان خود معروف بوده است.

 

او از زنان قریش بوده و علاوه بر کثرت اموال و املاک به عقل و کیاست نیز بر دیگرن برتری داشت و در آن زمان او را «طاهره»، «مبارکه»، «سیده نسوان» و «ملکه بطحاء» می‌نامیدند. او از کسانى بود که انتظار قدوم پیامبر را مى‌کشید و همیشه از علمای آن زمان نبوت آن حضرت را جویا مى شد.

 

هنگامى که خدمت پیامبرشرفیاب شد، نخستین سؤالی که از آن حضرت کرد، در خصوص مهر نبوت بود.اشعار فصیح او در مدح رسول گرامى اسلامو کمال محبتش به آل عبد المطلب مشهور است که گویای علم و ادب و محبت اوست.در همان روزى که آن حضرت مبعوث به رسالت شد جناب خدیجه ایمان آورد.

 

افراد زیادى مانند، عقبه بن ابى معیط و ابن ابى شهاب که هر کدام چهار صد کنیز و غلام و خدمتکار داشتند، و نیز ابوجهل و ابوسفیان و دیگر بزرگان عرب به خواستگارى آن حضرت آمدند؛ ولى قبول نکردند. سرانجام خود حضرت خدیجه پیشنهاد ازدواج به پیامبر را دادند و این ازدواج با آداب و مراسم خاصى انجام شد…

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.