ساعت استجابت دعا در روز جمعه


ساعت استجابت دعا در روز جمعه

 

عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: السَّاعَةُ الَّتِي يُسْتَجَابُ فِيهَا الدُّعَاءُ- يَوْمَ الْجُمُعَةِ مَا بَيْنَ فَرَاغِ الْإِمَامِ مِنَ الْخُطْبَةِ إِلَى أَنْ يَسْتَوِيَ النَّاسُ فِي الصُّفُوفِ وَ سَاعَةٌ أُخْرَى مِنْ آخِرِ النَّهَارِ إِلَى غُرُوبِ الشَّمْسِ [فی البحار: وَ كَانَتْ فَاطِمَةُ تَدْعُو فِي ذَلِكَ الْوَقْتِ.]

 

? از امام صادق علیه السلام روایت شده که فرمود:

 

ساعتی که در آن دعا مستجاب می گردد این است؛ روز جمعه، از تمام شدن خطبه ی امام تا هنگامی که صفوف مردم باقی است، و دیگر ساعت، ساعتِ پایانی روز جمعه تا غروب خورشید است.
و در بحارالانوار آمده: فاطمه (سلام الله علیها) همواره در این ساعت دعا می کرد.

 

?? منابع
الكافي (ط – الإسلامية)، ج‏ ۳ ص ۴۱۴
بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏ ۹۰ ص ۳۴۸

 

وَ عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام:
فِي قَوْلِ يَعْقُوبَ لِبَنِيهِ‏ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَكُمْ رَبِّي‏ قَالَ أَخَّرَهُمْ إِلَى السَّحَرِ مِنْ لَيْلَةِ الْجُمُعَةِ وَ فِي نَهَارِ الْجُمُعَةِ سَاعَتَانِ مَا بَيْنَ فَرَاغِ الْخَطِيبِ مِنَ الْخُطْبَةِ إِلَى أَنْ تَسْتَوِيَ الصُّفُوفُ بِالنَّاسِ وَ أُخْرَى مِنْ آخِرِ النَّهَارِ وَ رُوِيَ إِذَا غَابَ نِصْفُ الْقُرْصِ‏.

 

? امام صادق علیه السلام درباره ی این آیه از قرآن که یعقوب علیه السلام به فرزندانش خطاب کرد: «به زودی برای شما طلب مغفرت خواهم کرد» فرمودند: [استغفار برای آنان را] تا سحرگاهِ شب جمعه به تأخیر انداخت.

 

و دو ساعت از روز جمعه است [که در آن دعا مستجاب خواهد شد]، از تمام شدن خطبه ی خطیب تا وقتی که صفوف مردم باقی است، و دیگر ساعت، ساعتِ آخر روز جمعه است. و روایت شده هنگامی که نصف قرصِ خورشید پنهان شود.

?? منبع
بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏ ۸۶ص ۲۷۴

 

- خوب است در ساعات پایانی روز جمعه، از دعا برای سلامتی و تعجیل در فرج صاحب الامر (عجل الله فرجه) غافل نشویم و بهتر آن است که با کلمات و عبارات روح افزا و جانبخشِ زیارت آل یاسین ایشان را زیارت و برای حضرتش دعا کنیم.

 

بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.