راز نهفته در وجود مطهر حضرت زهرا(س)

 سرّ مستودع؛ راز نهفته در وجود مطهر حضرت زهرا(س)

حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره):

🔹سؤال: در مورد حضرت زهرا(س) که می گوییم «اَللّهُم صَلِّ علی فاطِمَة وَ اَبیها و بَعْلِها وَ بَنیها و سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها »، منظور از این سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ چیست؟

🔸جواب: خب اگر این خیلی بیّن بود که سرّ نمی‌شد. سرّ، آن چیزی است که پنهانی باشد. اجمالاً آنچه می‌شود گفت این است که حضرت زهرا(س) بااینکه مقام ظاهری امامت نداشتند، امامت مخصوص ائمه است و ایشان امام نبودند، اما ازلحاظ معنوی یک جامعیتی داشتند که مقام ایشان از مقام فرزندانشان پایین‌تر نبوده و بلکه بالاتر هم بوده است. 

🔹آن جامعیتی که خداوند متعال به ایشان عنایت فرموده بوده است و می‌شود گفت که حتی ظهور فرزندانشان، تجلّی همان مقام جامعیتی است که خداوند متعال به ایشان مرحمت فرموده بود آن یک سرّی است که از فهم ما بالاتر است و همان بود که منشأ این می‌شد که مثل جبرئیل امینی با ایشان سخن بگوید و الهامات الهی را به ایشان برساند و ایشان چیزهایی را بدانند که دیگران نمی‌دانستند و با آن عمر کوتاهی که داشتند علوم فراوانی داشتند که غیر از ائمه معصومین و انبیا کسان دیگری دسترسی به چنین علومی نداشتند.

🔸 به‌هرحال مقام ایشان طبق اعتقاد ما، از همه انبیا، غیر از پدرشان، بالاتر بود. این در سایه یک سرّی بود که در وجود ایشان نهفته بود؛ مقامی بود که خداوند متعال به ایشان عنایت کرده بود؛ اما اینکه حقیقت آن سرّ چیست دست‌کم بنده از آن سرّ آگاه نیستم./ 

پایگاه اطلاع رسانی 78-03-19

___________________

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.