آسیب های تک فرزندی و کم فرزندی

 

»»»قسمت سوم

 

تربیت ناصحیح :

 

تعدد فرزند در تربیت صحیح فرزندان نیز موثر است. معمولا بي تجربه بودن والدین براي اولين فرزند، مشکلاتی برای كودك بوجود می آورد ولی در فرزندان بعدی به دلیل بالارفتن تجربه و دانش تربیت در والدين، تربیت کردن فرزندان بعدی راحت تر خواهد شد.

 

 تربیت عرصه بسیار مهمی است، پدر و مادر باید نگران این مسائل باشند، ولی تربیت یک مهارت است، اگر رانندگی رو یاد بگیریم چه یک کیلومتر و چه صد کیلومتر را می توانیم رانندگی کنیم، اگر همه دانش و مهارت های تربیتی را یاد بگیریم 2 و 4 فرزند فرقی نخواهد کرد.(در ادامه در قسمت علل کم فرزندی مفصل بحث خواهیم کرد)

 

 پدر مادر هایی که اولا، وقت برای فرزندان می گذارند و ثانيا، دانش تربیت را بالا می برند، اگر چند فرزند داشته باشند اين در تربيت صحيح کمک می کند، ولی اگر مورد اول و دوم یعنی وقت و دانش کافی را داشته باشند ولی تک فرزند باشند در تربیت آسیب بوجود می آید چون در تک فرزندی همانطور که گفته شد شدت محبت برای یک فرزند بالا خواهد بود و اورا پر توقع و لوس بار می آورد و در همه مسائل اوراپرتوقع خواهد کرد، چه در خرید، چه در توجه و….. ولی اگر چند فرزند داشته باشیم در تمام امور این هجمه ی محبت تقسیم خواهد شد.

 

✨✨✨✨✨

استاد تراشیون

✨✨✨✨✨

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.