ماه صفر و گشایش!

دو شایعه در فضای مجازی وجود دارد :

یک : اول ماه صفر است برای حفظ از بلا صدقه فراموش نشود…

ان شاءالله باخواندن این دعا دراول ماه صفرازبلا دور شوید سبحان الله یا فارج الهم و یاكاشف الغم فرج همی ویسرّ أمری و أرحم ضعفی وقلة حیلتی و أرزقنی من حیث لاأحتسب یارب العالمین.

پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند:هركس مردم رااز این دعا با خبركند در گرفتاریش گشایش پیدامی شود.

دو :پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) قسم یاد کرد اگرمیان پیروان ماطالب حاجتی باشد،خدابه واسطه خواندن حدیث کساءدراولین جمعه ماه صفر؛بر آورده می كند؛به کسانی که دوستشون دارید ارسال کنید.

پاسخ دو شایعه :

1. عبارت “سبحان الله یا فارج…” دعایی با سند مشخص نیست و ادعا در مورد انتشار آن و رفع گرفتاری منتشر کننده از طرف پیامبر(ص) کذب و فاقد اعتبار است!

2. عبارت “پیغمبر قسم یاد کرد اگر میان پیروان ما طالب حاجتی باشد…” حدیث نیست و به دروغ در متن شایعه به پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) منتسب شده و در هیچ منبع معتبری وجود ندارد.

3. اصل واقعه حدیث کساء و نزول آیه تطهیر، بنا بر اتّفاق شیعه و سنّى، امرى قطعى و روشن است.

?http://shayeaat.ir/link/sfr07

4. دروغ از گناهان کبیره است و دروغ بستن بر دیگران از زشت‌ترین انواع آن. زشتى افتراء بستگى به شأن کسى که مورد اتّهام قرار گرفته دارد. لذا دروغ بستن بر خدا و پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) ، از بدترین گناهان کبیره است.

?http://shayeaat.ir/link/sfr02

5. این قبیل پیام ها انجام برخی اعمال را توصیه کرده و وعده گشایش و برکات خاصی را از قول بزرگان دین می دهند تا با عدم تحقق آن وعده، در ایمان مخاطبین به آداب و دستورات دینی تزلزل ایجاد کنند!

◇ اعمال مستحب ماه صفر، از جمله اعمال شب اول این ماه، برای علاقمندان در لینک زیر قابل مطالعه و استفاده است.

?http://shayeaat.ir/link/sfr05

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.