سالروز دستور امام عصر ارواحنا فداه برای ساخت مسجد جمکران

بعد از گذشت ۱۱۳ سال از شروع غیبت (صغری و کبری) در سال ۳۷۳ هجری قمری برای اولین مرتبه وجود مقدس امام عصر (عج) مستقیم و بدون واسطه خودشان دست به کار شدند و در تشرفی در عالم بیداری دستور ساخت مسجد مقدس جمکران را ابلاغ فرمودند تا کعبه ای بنا شود که عاشقی و انتظار را تفسیر کند و در این میان، میعادگاهی برای چشم انتظاران حضرت موعود ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف – شود.

 دلسوختگانی که گردهم آیند تا با نماز و دعا برای فرج ، طواف عشق بجای آورند.

در شب سه شنبه ۱۷ ماه رمضان سال ۳۷۳ ه.ق «حسن بن مثله جمکرانی» به دستور مولایش فرا خوانده شد و در همین مکان فعلیِ مسجد، حضرت را با جمعی از همراهان ملاقات کرده و دستور بنای مسجد را با تشریفات خاصی دریافت کرد. 

همچنین حضرت امر فرمودند که مردم به این مکان روی بیاورند و اعمال خاصی نیز برای آن مشخص فرمودند که نتیجه آن توجه مردم به حضرت و درخواست ظهور ایشان است.

نخستین‌ کسی‌ که‌ داستان‌ بنای مسجد جمکران را در کتاب‌ خود آورده‌، «ابو جعفر محمد بن‌ علی‌ بن‌ بابویه»‌، مشهور به‌ « شیخ‌ صدوق‌» (متوفای‌ ۳۸۳هجری‌) است‌. ایشان‌، مشروح‌ آن‌ را در کتاب‌ «مونس‌ الحزین‌ فی‌ معرفة‌ الحق‌ و الیقین»‌ درج‌ کرده‌ است‌.

با توجه‌ به‌ اینکه‌ تأسیس‌ این‌ مسجد در عصر شیخ‌ صدوق‌ واقع‌ شده‌، و ایشان‌ در قم‌ زندگی‌ می‌کرد، طبعاً همه‌ جزئیات‌ آن‌ را بدون‌ واسطه‌ از حسن‌ بن‌ مثله‌، و سیّد ابوالحسن‌ الرضا و دیگر شاهدان‌ عینی‌، شنیده‌ و نقل‌ کرده‌ است‌.

اللهم_عجل_لولیک_الفرج 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.