مهنــا
تعریف زنـدگی در یک کلمه:زنـدگی آفرینش است.
تعریف زنـدگی در یک کلمه:زنـدگی آفرینش است.
پاسخ به ادعایی در نحوه تلاوت آیه الکرسی
ده وقف در آیه الکرسی
کلیپی از یک معمم به طور گسترده در گروه ها منتشر می شود که از لزوم وقف های ده گانه در آیه الکرسی سخن به میان آورده و بخشی از جامعه مومنان را، در چگونگی تلاوت صحیح این آیه شریفه دچار تردید کرده است.
در پاسخ به این ادعا نکاتی و سوالاتی مطرح می شود که خواننده محترم ، با تأمل در این سوالات،به پاسخ مقتضی خواهد رسید ان شالله
به نظر می رسد منشا این ادعا کتابی است که به شیخ بهایی منسوب است که در آن شیوه ای برای خواندن آیه الکرسی بیان شده است که در ده قسمت وقف کنی و در هر وقف انگشتی را جمع کنی .
در این کتاب فقط از ده وقف حرف به میان آمده اما محل وقف ها را تعیین نکرده و عده ای در فضای مجازی محل وقف ها را تعیین کرده و اصرار دارند که اگر غیر آن گونه که آنها تعیین کردند خوانده شود آثار و برکات تلاوت این آیه شریفه بر آن مترتب نخواهد شد.
باید از مدعیان پرسید؛
۱. آیا آنچه گفته شده و به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شده مبنای حدیثی دارد؟ آیا در کتب معتبر علوم قرآنی یا کتب دعا ذکر شده است؟
۲.در فرض پذیرش ادعای لزوم وقف ده گانه ،آیا محل وقف توقیفی و تعیینی است یا اختیاری است؟
چنانچه در نماز آیات گفته شده بعد از خواندن حمد ، سوره را پنج قسم کرده و برای هر قسم رکوعی به جا آورده شود و اینکه شخص سوره را چگونه تقسیم کند تعیین نشده است
۳. اگر در نحوه تلاوت قرآن، از علایم رسم الخط معروف و یا تلاوت های قاریان معتبر پیروی کنی مطمئن تر است یا از ادعای یک کارشناس یا کارنشناس ناشناس ؟
۴.اگر بر خلاف نحوه وقف ده گانه که در فضای مجازی منتشر شده است وقف های ده گانه به شکلی دیگر انجام شود ایراد دارد؟ مثلا طبق تقسیم زیر؛
۱.اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ
۲. لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ
۳- لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ
۴.مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ
۵ . یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ
۶ .وَمَا خَلْفَهُمْ
۷. وَلاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء
۸. وَسِعَ كُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ
۹. وَلاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا
۱۰ - وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ
● مراقب آسیب های دکان دارها باشیم
🖋حسینی لیلابی
نسخه قابل چاپ | ورود نوشته شده توسط مهنــــا در 1404/05/03 ساعت 03:31:00 ب.ظ . دنبال کردن نظرات این نوشته از طریق RSS 2.0. |