دانستنیهای مرگ ۳

دیدار درگذشتگان با خانواده


✨از امـام صـادق علیہ‌السلام نقل شده کہ «مؤمن پس از مرگ از خانواده‌ خود دیدار مےکند و در مـورد وضع آنها، آن چه را که از آن مسرور گردد، مےبیند و آن چه را که از آن اندوهناک شود، بر او مخفی می‌ماند» «فروع کافی، جلد 3»

 

✨همچنین از امـام صـادق علیہ‌السلام نقل شده کہ: «هیچ مؤمـن و کافـری نیست ڪه در هنگام ظهر نزد خانـواده‌ خویش حاضر نگردد. وقتی مؤمـن خانواده‌اش را در حال انجام اعمال صالح می‌بیند، خداوند را حمد گوید و وقتی کافر خانواده‌ خویش را در حال انجام اعمـال صـالح ببیند، بر آنان غبـطه می‌خورد.»«فروع کافی، جلد 3»

 

✨در روایت دیگری بیان شده که: «اسحاق بن عمّار از امام صادق(ع) سؤال کرد: آیا شخصی که از دنیا رفته با خانواده‌ خویش دیدار مےنماید یا خیر؟ امام فرمودند: آری. پرسید: هر چند گاه؟ فرمود: بنا به منزلتی که نزد خدا دارد. هر هفته، هر ماه یا هر سال…»  «فروع کافی، جلد 3»

 

✨در برخی روایات وارد شده که ارواح به دیدن بازماندگان می‌آیند (به ویژه والدین به دیدار فرزندان و بالعکس) و به آنان التماس مے‌کنند که چیزی برای ما بفرستید، ولو به کمی یک جرعه آب یا یک پاره استخوان. پس، ارتباط ارواح با متعلقین تا وقتی در دنیا باقی هستند، برقرار خواهد ماند. منتهیٰ چنانچه بیان شد، به کمیّت، کیفیت و چگونگی معین شده از سوی خداوند متعال.

___________________________________________

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.