تو فقط حرف بزن


در روزمره همیشه حرفهایی برای خودخوری هست. بخشِ ناکارآمدِ زندگی که موجب غم است و غمی که موجب یکجا نشستن‌. کرختی، بی‌حوصلگی، فرسودگی و در حالت قوی‌ترش افسردگی و اضطرابی که اجازه‌ی تمرکز رویِ هیچ بخشی از زندگی را نمی‌دهد.

احساس اندوه بلندمدت، غم و سرگردانی بی‌حد، بهترین چاره‌اش صحبت کردن است. روان‌شناسی می‌گوید بگو تا شفا پیدا کنی. از بدترین و ماندگارترین و زجرآورترین حالات حرف بزن. این گفتگو می‌تواند یک مونودرام باشد یا می‌تواند مستقیم بروی و به شخصی که از آن دلگیری، از اندوهت خبر بدهی یا سفره‌ی دلت را برای یک شخص سومی پهن کنی.

دنیا دارد به سمت تنهایی می‌رود و گسترده‌ی این تنهایی با گستره‌ی فضای مجازی رابطه‌ی مستقیم دارد. هرچقدر آشناتر بشوی تنهاتری. این تنهایی خصوصا در مواقع ناراحتی جلوه‌ی پیداتری دارد.

آدم ممکن است هزار و یک کلمه توی دهانش باشد و هزار و یک کتاب خوانده باشد اما در عرض چندثانیه با یک گره اخم، یک بی احترامی یا شکست تمام مبنای فکری و رفتاری‌اش درهم بشکند. فرو بریزد. نتواند حرفی بزند و بشود نابلدترین آدم مواقع بحران.بیشتر ما تجربه‌‌اش را داشتیم، جایی که از ان آدم بلد، هیچ چیزی نمانده جز سکوت.

این درخودماندگی و بیگانگی که ثمره‌ی دنیای مدرن است ممکن است ریسک فاکتور عوارض جدی باشد. کمترینش افسردگی‌ست که امروزه شیوعش مثل سرماخوردگیِ ساده است.

تمرین حرف زدن و باز کردن گره‌‌های کوچکِ اندوه، قدم اول است. باید سعی کرد حرف زد از کوچکترین غم‌ها تا در موقع مصیبت بتوان به حل مساله پرداخت.

  • 5 stars
    نظر از: **ساریه**
    1399/04/02 @ 03:18:56 ق.ظ

    **ساریه** [عضو] 

    دقیقا همینه مشکل ازبی حرفی هاست

  • پاسخ از: مهنــــا
    1399/04/02 @ 06:42:27 ق.ظ

    مهنــــا [عضو] 

    ممنون از حضورتون

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.