تسلیم در برابر امر خدا و رسول

تسلیم در برابر امر خدا و رسول

 یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِی السِّلْمِ کافَّةً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیطانِ إِنَّهُ لَکمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ

 

ای کسانی که ایمان آورده اید! همگی در صلح و آشتی در آئید(و تسلیم مطلق خداوند شوید) و گام های شیطان را پیروی نکنید که او دشمن آشکار شماست.

 

توضیح

 

آیه مربوط به تسلیم همه افراد جامعه است، که در دین خدا چون و چرا نکنند، و تسلیم امر خدا و رسول او گردند.بر مؤمنین واجب است تسلیم امرخداورسول شوندو برای خود صلاح دید و استبداد برأی قائل نباشند و به غیر آن طریقی که خدا و رسول بیان کرده اند طریقی دیگر اتخاذ ننمایند.

 

وقتی بر هر مؤمنی دخول در سلم واجب باشد، قهرا هر طریقی که بدون سلم طی کند خطوات شیطان و پیروی از آن پیروی از خطوات شیطان خواهد بود.

 

 پیام ها

 
روایات متعدّد،دخول در سِلم را ورود در تحت رهبری معصوم دانسته اند. مثل«ولایة علی بن ابی طالب حصنی»دخول در حِصن و دژ، دخول در سِلم و سلامتی و آرامش است و چه آرامشی بالاتر از اینکه انسان احساس کند رهبرش الهی، معصوم، آگاه، دلسوز و پیشگام ترین افراد در همه کمالات می باشد.
قرآن،ایجاد رابطۀ مسالمت آمیز با گروه های زیر را مطرح کرده است:
1-با مشرکانِ بی آزار. 2.با اهل کتاب. 3.با دیگر مسلمانان.

 

سوره بقره، آیه 208

تفسیر نور،ج1،ص323-

المیزان،ج 2،ص151-

نورالثقلين،ج 1،ص 205

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.