ویژه شهادت امام جوادعلیه السلام

ویژه شهادت امام جوادعلیه السلام

……………………………………………………………………………………

ویژه شهادت امام جواد علیه السلام

✔️نمونه اي از اين تمرين عملي را مي‏توان در نيابت از معصومين (ع) در طواف كعبه يافت؛ علي بن مهزيار از موسي بن قاسم نقل مي‏كند كه وي گفت: به حضرت محمّد بن علي الجواد (ع)، امام نهم فرقه ناجيهٴ اماميّه، گفتم: خواستم از طرف شما و از طرف پدر شما طواف كنم. به من گفته شد: از طرف اوصيا طواف نمي‏شود (يعني نمي‏توان به نيابت از اوصياي الهي طواف كرد).

✔️امام جواد (ع) فرمود: بله، مي‏شود. هر اندازه براي تو ممكن است از طرف اوصياي خدا طواف كن، كه اين كار رواست.

• سپس با گذشت سه سال به آن حضرت گفتم: من از شما اذن گرفتم دربارهٴ طواف نيابي از شما و پدر شما، و به من اذن داديد و من از طرف شما دو نفر آن اندازه كه خدا خواست طواف كردم. آنگاه چيزي در قلبم واقع شد و به آن عمل كردم.

✔️امام جواد (ع) فرمود: آن‏چه بود. گفتم: روزي از طرف رسول الله (ص) طواف كردم. امام جواد (ع) سه بار فرمود: «صلّي الله علي رسول الله». آنگاه روز دوم از طرف اميرالمؤمنين (ع) طواف كردم، سپس روز سوم از طرف امام حسن (ع) طواف كردم و روز چهارم از طرف امام حسين (ع) طواف كردم و روز پنجم از طرف امام علي بن الحسين (ع) و روز ششم از طرف ابو جعفر محمد بن علي (ع) و روز هفتم از طرف جعفر بن محمد (ع) و روز هشتم از طرف پدر شما (جد شما) موسي (ع) و روز نهم از طرف پدر شما علي (ع) و روز دهم از طرف شما اي سيّد و آقاي من طواف كردم و آن ذوات مقدس كساني هستند كه من به ولايت آنان متديّن هستم.

• پس امام جواد (ع) فرمود: در اين هنگام به خدا سوگند تو نسبت به خداوند به ديني تديّن داري كه خداوند از بندگانْ جز آن دين را نمي‏پذيرد. پس من گفتم: گاهي از طرف مادر شما حضرت فاطمه زهرا(ع) طواف مي‏كردم و گاهي نمي‏كردم. امام جواد (ع) فرمود: اين عهد را زياد انجام بده؛ زيرا بهترين كاري كه انجام مي‏دهي همين است؛ انشاء الله.

√√ جوادی_ آملی، تسنیم، جلد ۳ ص ۳۶
……………………………………………………………………………………

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.