جوادالائمه

مسمومیت و شهادت امام جواد عليه السلام در بغداد (220 ق)

مأمون بعد از شهادت امام رضا (عليه السلام)، حضرت جواد را از مدينه به بغداد طلبيد. دخترش (ام الفضل) را به ازدواج او دراوردکه شیعیان این ازدواج را تحمیلی و با اهداف سیاسی می‌دانند. امام جواد (ع) از دختر مامون فرزندي نداشتند و فرزندان ايشان ما حصل ازدواجشان با بانوي ديگري به نام سمانه مغربيه مي باشد.

آن امام همام از بغداد به خانه خدا مشرف شد و از آنجا به مدينه رفت و در آن شهر توقف كرد؛ تا مأمون وفات نمود و معتصم برادر او به خلافت رسيد. معتصم از شنيدن فضائل و كمالات آن بزرگوار آتش حسد در سينه اش مشتعل گشت و آن جناب را به بغداد طلبيد. 

امام جواد(ع) فرزندش امام على النقى را جانشين خود نمود و با دل خونين از قبر جد بزرگوارش مفارقت نمود و روانه بغداد گرديد و در 28 محرم سال 220 داخل بغداد گشت. معتصم بى ميلى ام الفضل را از حضرت جواد مى دانست زيرا امام جواد مادر امام على النقى را بر او ترجيح مى داد.

 بالاخره معتصم، ام الفضل را خواست و او را به قتل حضرت راضى كرد و زهرى براى او فرستاد كه به آن مظلوم بخوراند آن زن بى وفا انگور رازقى را زهر آلود نمود و برای آن بزرگوار آورد؛ حضرت ميل فرمود؛ اثر زهر در بدن مبارك ظاهر گرديد و سرانجام آن اختر آسمان ولایت در ۲۵ سالگی، مسموم و به شهادت رسید.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.