سلامت روانی کودک

سلامت روانی کودک

******************************************************************************************
سلامت روانی کودک

همان طوری که پیش آگاهی و اطلاعات مناسب قبل از ازدواج منجر به یک ازدواج موفق خواهد شد، داشتن دفترچه راهنما و چگونگی برخورد با فرزند که حاصل ازدواج است می تواند محصول خوبی از این ازدواج داشته باشد. آنچه را که والدین در آینده از فرزندشان انتظار دارند ارتباط تنگاتنگی با نوع فرزندپروری آنها دارد، اینکه والدین در تربیت کودک خود باری به هر جهت حرکت کنند یا از اصول و ضوابط خاصی پیروی کنند نتایج مخصوص به همان رفتار را خواهند گرفت.
همه والدین توقع دارند کودکشان در فرایند رشدی ، رفتار مناسب خاص همان مقطع رشدی را نشان دهد ، به خصوص در نوجوانی و جوانی که والدین حاصل تربیت خود را درو خواهند کرد. برای رسیدن به این هدف والدین می توانند از آموزش ها و راهبردهایی که در این زمینه از طریق آموزه های دینی و پژوهشی و علمی موجود است به اطلاعات مفید در این زمینه دست یابند تا بتوانند به هدف خود برسند.
در فرزندپروری درست ، والدین به فرزند خود توجه عاطفی بی قید و شرط کرده و انتظاراتی در حد توانایی وی خواهند داشت، تشویق و تنبیه بموقع، توجه کردن به نیازهای ضروری، با ایجاد فضایی گرم و صمیمی در خانه و… کودکی با سلامت روانی بالا پرورش داده و او را در مقابل آسیبهای روانی اجتماعی ومحیط نیز بیمه خواهند کرد.

سیده خدیجه سعادتمند، وبلاگ ذهن آزاد، ميهن بلاگ

*****************************************************************************************

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.