موضوع: "خبر"

آغاز سهمیه بندی بنزین/ دولت نرخ جدید بنزین را اعلام کرد

شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران:

🔹 براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از ساعت صفر بامداد امروز (24 آبان) سهمیه بندی بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز به شرح زیر است:

🔸 قیمت بنزین معمولی سهمیه ای هر لیتر 1500 تومان

🔸 قیمت بنزین معمولی غیر سهمیه ای هر لیتر 3000 تومان

🔸 قیمت بنزین سوپر هر لیتر 3500 تومان

مردم ایران ما شما را خیلی دوست داریم 

بهتون عیدی دادیم برید حال کنید:((

دولت تدبیر و ناامید

دولت بی انصاف

جذب طلاب در دانشگاه فرهنگیان رانت نیست.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: عده ای موذیانه به دنبال ایجاد حاشیه جذب طلاب مستعد و فرهیخته در دانشگاه فرهنگیان هستند و این درحالیست که پذیرش این قشر علمی مطابق ضوابط قانونی و بدون هیچ رانتی انجام می گیرد.به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دکتر حسین خنیفر روز یکشنبه 13 مردادماه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از بند های اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ( بند 28 ) اجازه می دهد  که از بین فارغ التحصیلان حوزه و دانشگاه کسانیکه دارای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس یا معادل حوزوی آن را داشته باشند می توانند با حضور در آزمون ورودی دانشگاه و گذراندن سرفصل های آموزشی به عنوان معلم مشغول به خدمت شوند. رئیس دانشگاه فرهنگیان کشورتصریح کرد: فرایند جذب و بکارگیری طلاب همانند دانشجویان علاقه مند می باشد و هیچ چیز اضافه ای را شامل نمی شود و همه مراحل مطابق مرقانون و ضوابط اجرایی دانشگاه فرهنگیان است. جذب طلاب در دانشگاه فرهنگیان طبق مر قانون است خنیفر ادامه داد: بند 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان مجوز رسمی و قانونی قانونگذارهمچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم است که توان بر این اساس از بین طلاب برای جبران کسری معلم در بدنه آموزش و پرورش پس از انجام آزمون به کار گرفته شوند. نقش مهم و اثرگذار ستاد همکاریها عضو هیات امنا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به نقش مهم و اثرگذار ستاد همکاریها در این برهه اشاره کرد و گفت: تبلیغ و تببین این قصه توسط ستاد همکاریها می تواند بسیار ارزشمند باشد چرا که عده ای موذیانه فکر می کنند رانت است، اصلا چنین چیزی نیست، این یک قاعده علمی و قانونی است برای امکان استفاده از ظرفیت موجود در حوزه، برای طلاب بسیار فاضلی که توانایی تدریس در آموزش پرورش را در برهه ای که 80 هزار نفر کمبود معلم داریم، استفاده کنیم. عضو کمیته علمی پنجمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان اینکه امسال مجوز پذیرش 43 هزار نفر را داریم، تأکید کرد: اگر از سوی قانون گذار مجوز جذب به ما داده شود و با همین شیب موجود، جذب 40 تا 50 هزار دانشجو را در سال داشته باشیم انشاءالله تا سال 1402 و 1401 کف نیاز آموزش و پرورش را تأمین خواهیم کرد

لینک خبر

http://hawzahnews.com/news/859493

 

اعلام نتایج نهایی باز پذیری سطح دو

نتایج نهایی بازپذیری مقطع عمومی(سطح2) حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور اعلام شد.

به فضل الهي و با عنایات خاصه حضرت ولی عصر"عجل الله تعالی فرجه الشریف” نتایج پذیرش بازپذیری مقطع عمومی سال تحصیلی 99-1398 اعلام  گردید.

داوطلبان می توانند با مراجعه به پروفایل شخصی خود در پایگاه اطلاع رسانی  paziresh.whc.ir و درج کد رهگیری و یا شماره شناسنامه و کد ملی نتایج نهائی خود را دریافت نمایند.

داوطلبان در صورت عدم قبولی می توانند، درخواست تجدید نظر خود را از طریق همان صفحه اعلام نتایج، گزینه ثبت اعتراض تا تاریخ 12 مردادماه 1398 ثبت نموده و نتیجه تجدید نظر خود را از همان طریق دریافت نمایند.

ثبت نام پذیرفته شدگان صرفا با مراجعه حضوری و ارائه مدارک مندرج در دفترچه های مربوطه امکان پذیر بوده است. داوطلبان پس از هماهنگي با مدرسه علميه پذيرفته شده تا روز دوشنبه 14 مردادماه جهت ثبت نام نهايي به مدرسه علمیه مراجعه نمايند. عدم مراجعه در موعد مقرر به منزله انصراف از پذيرش تلقي مي شود.

جهت دریافت نتایج نهایی بازپذیری مقطع عمومی(سطح2) کلیک کنید

http://paziresh.whc.ir/news/view/79967/اعلام-نتایج-نهایی-بازپذیری-مقطع-عمومی

اتمام پاییز با غم 




دخترکان زیبای زاهدانی  دلم سوخت از به یاد آوردن صحنه ای که تلاش می کردید از آتش نجات پیدا کنید ولی دستان کوچک شما یارای مقابله با آتش گر گرفته را نداشت ببخشید مارا که کمترین امکانات،در کنار بزرگترین پالایشگاه را از شما دریغ کردیم  داغ عزیز واقعا دردناکه

رزمایش اقتدار عاشورایی

حضور گسترده طلاب حوزه علمیه زینب کبری سلام الله علیها ارومیه بهمراه مدیریت و کادر حوزه

مدافعان ولایتیم

سپاه مچکریم

 


گوشمالی سخت به تروریست‌ها با ذوالفقار سپاه

دست مریزاد برادران سپاهی

کنکاشی در جنایت جنسی غرب تهران....



 دکتر امیر حمزه مهرابی: دانشیار دانشگاه و جامعه شناس

🔸خبر جنایت اخلاقی در مدرسه ای در غرب تهران، اولین بار در تاریخ ۶ خرداد توسط یکی از والدین رسانه ای شد. اما در پروپاگاندای* خبری از نکات قابل تأمل دیگر روایت ماجرا غفلت شد.

🔹 به این اطلاعات که عمداً مورد غفلت رسانه ها قرار گرفت، دقت کنید:

1- بزرگسالی دانش آموزان:این پسران دانش آموز دوره دبیرستان هستند

2- خانواده از هم پاشیده و زندگی جزیره ای: این آقا مدتی است با همسرش متارکه کرده است.

3- خانواده های مرفه: شانزده میلیون تومان! برای ثبت نام در این دبیرستان داده است.

4- آزادی بدون کنترل: این پسران در تعطیلات به اردوهای خارج شهر می رفته اند و کنترلی روی آن ها نبوده

5- ولنگاری فرهنگی و رفتاری: بچه ها از ماه ها قبل مشروبات الکلی و سیگار مصرف می کرده اند.

6- دسترسی آزاد به رسانه های حاوی فیلم porn: از طریق پیام رسان فیلم های مستهجن برای هم می فرستادند


☑️ نتیجه :

این حادثه نتیجه طبیعی زندگی به سبک غرب است نه حاصل عدم اجرای سند 2030 ،چراکه :
این پسران کودک نبوده‌اند که بخاطر عدم اطلاع از مسائل جنسی، گول بخورند بلکه محصلین دبیرستانی بوده اند که همه چیز را در این خصوص می دانستند و همه صحنه ها را بارها و بارها دیده و حتی تجربه کرده اند.

عکس های اینستاگرام برخی از مسئولین این دبیرستان، از طرفداری آنها از آزادی روابط به سبک غربی حکایت می کند. آمار وحشتناک و روبه رشد تجاوز به پسران و دختران در غرب، ناشی از ندانستن مسائل جنسی نسیت بلکه نتیجه اضمحلال خانواده و تحریک مستمر جنسی است.

 نکته مهم و تاسف بار :
شواهد و قرائن نشان می دهد، غرب زده ها با این فضاسازی ها می خواستند از آب گل آلود ماهی بگیرند تا خواسته غرب را در ایران پیاده کنند و افکار عمومی را مقابل دلسوزان نظام قرار دهند.
پس از افشای این حادثه تلخ غرب زدگانی که همچنان بر اجرای سند 2030 اصرار دارند، فرصت را غنیمت شمرده تا اجرای سند 2030 را به مطالبه عمومی تبدیل کنند و نمایندگان را برای تصویب این اسناد ننگین تحت فشار بگذارند.

 

*پروپاگاندا (به انگلیسی: Propaganda) گونه‌ای ارتباط است که در آن، اطلاعات هماهنگ و جهت‌دار برای بسیج افکار عمومی از طریق تبلیغات سیاسی پخش و فرستاده می‌شود.

به نقل سایت مصاف   masaf.ir

 

 

آزار روحی

به گزارش شما نیوز ، خبر آزار جنسی دانش آموزان یک مدرسه در غرب تهران، افکار عمومی را به شدت آزرده خاطر کرده و روح جامعه را رنجانده است.

  همین که شخص رییس قوۀ قضاییه به موجب فرمانی کم سابقه از جانب رهبری عالی نظام، مأمور بررسی و مجازات مرتکبان این «جنایت» شده اند، نشان می دهد ابعاد حادثه تا چه حد گسترده بوده است.

 برخی گزارش ها حکایت از آن دارد که قضیه فراتر از «آزار جنسی» و بحث «تجاوز» در میان است.

 دربارۀ تعداد دانش آموزان قربانی نیز تا 16 نفر شنیده شده و اگر درست باشد که مرتکب، ناظم بوده این پازل نفرت انگیزآنگاه کامل می شود.

 

به این بهانه چند نکته را می توان یادآور شد که اگر هم مرهم دل پدر و مادرهای شوکه شده نباشد، می تواند در جلوگیری از تکرار چنین فجایعی مؤثر افتد:

 

1- آموزش و پرورش ما نیز مانند دیگر دستگاه های اداری گرفتار ظاهرگرایی و شعار زدگی است و می توان حدس زد فرد مذکور با چهرۀ حق به جانب و ظاهر الصلاح، اعتماد مدیریت مدرسه را جلب کرده بوده و گرنه این قدر احساس امنی نمی کرده است. مادام که در گزینش روابط ظاهری و ابراز وفاداری بر صلاحیت و تخصص ذاتی بچربد آش همین است و کاسه همین ولو همواره آش به این شوری نباشد.

 

2-یکی از اهداف تأسیس انجمن اولیا و مربیان یا انجمن خانه و مدرسه نظارت اولیا بر عملکرد مدیریت مدرسه بوده است اما در عمل این انجمن ها به وسیله ای برای جلب شهریه و بودجه و توجیه هزینه ها تبدیل شده اند و مدیران و ناظمان به تذکرات کیفی آنان توجه نمی کنند.

 

رییس مدرسه معمولا خود را رییس انجمن هم تصور می کند و نقش رییس انجمن در عمل تزیینی شده است.
این امر البته بیشتر از ناآگاهی اولیا و این تصورکه مدیر و ناظم هر کار بخواهند می توانند انجام دهند یا فرزندشان گروگان آنهاست نشأت می گیرد.

ترس از حربه ای به نام کاهش نمرۀ انضباط یا ثبت نام نکردن در سال بعد پدر و مادرها را به تسلیم و اطاعت واداشته است.

 

شگفت آور این که این وضعیت در مدارس هیأت امنایی هم برقرار است. در حالی که هیأت امنا باید نظارت بیشتری داشته باشد اما ترکیب آنها به گونه ای چیده می شود که دست بالا با مدیریت مدرسه است.

 این در حالی است که در نظام های آموزشی مدرن که در کشورهای اسکاندیناوی اجرا می شود مدرسه جزئی از یک زنجیره است و مدرسه پادگان یا زندانی نیست که بچه را به آن بسپارند تا هر کار خواستند انجام دهند.

3-در سیستم اداری ایران کافی است فرد وارد شود. از آن پس روزشماری می کند کی سی سال او پر شود و هیچ گاه خود را در معرض آزمون ها و بررسی های دوباره احساس نمی کند. دوستی که به ژاپن سفر کرده بود می گفت از مشاهده آن همه کتاب خوان در مترو ابتدا تصور می کردم این مردم همه اهل رمان و شعر یا فلسفه و ادبیات یا تشنه آگاهی و کسب راز و رمز هستی یا معنای زندگی اند اما اندک زمانی بعد دریافتم بخش قابل توجهی از این جماعت مدام خود را به روز می کنند تا شغل خود را از دست ندهند. طرف عاشق ادبیات نیست. سرآشپزی است که می داند در پایان سال از او می خواهند غذای جدیدی که یادگرفته را بپزد و گرنه در اولویت تعدیل نیروست.

 درست است که حراست ادارات از جنبه های حجاب و ایدیولوژی و مالی و اخلاقی نظارت هایی دارند اما باز هاله ای از امنیت دورادور خود احساس می کنند حال آن که مانند بانک ها ناگهان افراد باید تغییر کنند.

 در یک بانک وقتی معاون یا رییس اعتبارات به شعبه ای دیگر منتقل شوند چنانچه زنجیرۀ فسادی شکل گرفته باشد به صورت خودکار لو می رود. در بانک ها ناگهان به فرد مرخصی می دهند و جای او دیگری را می نشانند و اگر اصرار داشته باشد نرود یعنی ریگی به کفش دارد و نمی خواهد رازی برملا شود. در یک مدرسه هم اگر افراد جا به جا شوند زبان بچه ها باز می شود و می توانند وضعیت را به فرد بعدی گزارش دهند تا فاجعه عمق پیدا نکند.

 شاید گفته شود در مدرسه غیر انتفاعی فرد می‌تواند کارمند آموزش و پرورش نباشد ولی در این فرض هم نمی‌توان نظارت را انکار کرد.

 

4-یکی از دلایلی که پدر و مادرها یا بچه ها جرأت شکایت از معلمین و کادر مدرسه را ندارند القای این گزاره است: معلم، مقدس است.

 حال آن که هیچ شغلی فی نفسه مقدس نیست. رفتگری که کار خود را دقیق و درست و مرتب انجام می دهد بر پزشک و جراحی که زیر میزی می گیرد شرف دارد اما هر دو در قبال خدمتی که ارایه می دهند پول می گیرند و مقدس نیستند هر جا پول به میان بیاید قداست رخت برمی بندد. دوستی که ما را با اتومبیل به مقصد می رساند، لطف می کند و ما از او تشکر می کنیم ولی دلیلی ندارد از رانندۀ اسنپ که از ما پول بگیرد به همان غلظت تشکر می کنیم.

 روزنامه نگار، خدمات اطلاع رسانی ارایه می دهد. پلیس هم خدمات امنیتی، پزشک، خدمات سلامت و معلم هم خدمات آموزشی ارایه می دهد.

 این مقدس مقدس کردن ها جسارت نظارت و پی گیری را از مردم گرفته و متخلفان را گستاخ کرده است.

 وقتی اعلام می شود 25 درصد افراد جامعه از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند یعنی از هر چهار نفر یک نفر و این یک نفر هم می تواند روزنامه نگار باشد و هم پاسبان و هم معلم و ناظم.

 

5- دوستی می گفت: چند سال پیش و در مدرسه فرزندم، احساس کردم خانم ناظم/معلم از عقده های جدی رنج می برد و چون خودش بهره ای از شادابی و زیبایی نبرده بود می کوشید این حس را در بچه ها بکُشد.

یکی دو بار به مدیر مدرسه تذکر دادم و وقتی دیدم پی گیری نمی کند یا جدیت ندارد در یکی از جلسات عمومی از روان پزشکی که دعوت شده بود خواستم از او سلامت روان بگیرد. خانم ناظم/معلم برافروخته شد اما والدین دیگر هم به صحنه آمدند و روشن شد همه از او دل پری دارند و بیم نمره یا همان امتیاز را داشته اند.

 او می گفت مهم ترین عباراتی که معلم به کار می برد این بود که «معلم، مقدس است» و « به کارمند دولت توهین شده و حق شکایت دارد». دوست ما البته عقب ننشست و توانست ثابت کند آن خانم با بچه ها مشکلات جدی دارد.

 

6- یکی دیگر از موانع بررسی شکایت ها برخورد قبیله ای است. به این معنی که اگر از ناظم نزد مدیر شکایت ببرند کادر مدرسه از همکار خود حمایت می کنند. این رفتار اگر از رانندگان مسافربر پذیرفته باشد که همیشه حق را به همکار بدهند مگر رانندۀ جوان بخت برگشته ای که تازه آمده و پا در کفش آنها کرده از دیگران قابل قبول نیست و باید بنشینند وشرح ماجرا را گوش سپارند.

 

7- در جامعۀ پول‌زده شماری از مردم تصور می‌کنند هر که پول بیشتری می‌گیرد خدمات بهتری ارایه می‌دهد. این مدرسه هم گویا پول کلانی بابت شهریه مدرسه می‌گرفته اما در عمل به این فاجعه منتج شده است. چند سال پیش که مرگ در اثر داروهای بیهوشی در یکی از بیمارستان ها خبرساز شد معلوم شد آن بیمارستان، خصوصی بوده است. جا دارد جامعه انگاره های ذهنی خود را درباره مساوی بودن کیفیت با پول اصلاح کند. نه مدرسه‌ای که شهریه گران‌تر می‌گیرد الزاما بهتر است نه کیفیت لباسی که گران تر خریده‌اید چون ممکن است سرتان کلاه رفته باشد.

 

8- وقت آن است که با صدای بلند بگوییم جامعه ایران به بحران جنسی مبتلا شده است. برای جامعه‌ای که ادعا دارد قادر به حل تمام مشکلات بشری است خیلی زشت است که به چنین بحرانی مبتلا باشد و انکار آن هم مشکلی را حل نمی‌کند. این همه محدودیت به اینجا کشیده و تصور اصلاح جامعه با برخوردهای پلیسی نتیجه بهتری در بر ندارد.

 

9- اگر این اتفاق در یک کشور غربی رخ داده بود خبرنگاران محبوب صدا وسیما در آن سرزمین ها گزارش های متعدد و متنوع تولید می کردند تا ثابت کنند مردمان آن جوامع در چه انحطاطی به سر می برند. صدا وسیما اما اگر هم در این قضیه ورود کند از منظر جذابیت های سیاسی است وگرنه در ایران ما که از این اتفاق ها رخ نمی‌دهد!

 

10- نکته آخر اما یک دعاست: خداوندا! همه ما را از این ساختار فرسوده آموزشی نجات ده. ساختاری که مدیران و معلمان و ناظمان هم قربانی آن‌اند. در همین ماه رمضان فرصت حضور در جمع کثیری از فرهنگیان دست داد. نجابت و صداقت از سر روی فرهنگیان شریف می بارید. اما آنها نیز گرفتار ساختاری شده‌اند که تا قبل از این حادثه گُل بود و حالا با این اتفاق به سبزه هم آراسته شده است…

 

همه پیکرهای هواپیمای تهران - یاسوج متلاشی شدند

 رییس سازمان پزشکی قانونی کشور:

 چطور امکان دارد در حادثه‌ای که پیکر سالمی باقی نمانده و همه متلاشی شده‌اند، ۳۵ پیکر تحویل داده شده باشد! 

متاسفانه پیکرهای قربانیان هواپیمای تهران_یاسوج سالم نماندند و قطعات باید شناسایی، تجمیع و در پایان کار تطبیق نمونه‌ها انجام شود.

 فعلاً فقط تعدادی قطعات از پیکرها به ما داده‌اند که این قطعات شناسایی شده و هویت‌شان مشخص است اما باید قطعات پیکرها تجمیع شوند و بعد آن‌ها را تحویل دهیم.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد:

 انتشار تصاویر جانباختگان هواپیمای تهران یاسوج در فضای مجازی جرم است.

در صورت مشاهده مواردی از این قبیل با متخلفین برخورد خواهد شد.

کود انسانی؟!

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص واردات برخی اقلام غیر ضروری و عجیب در لیست مطرح شده توسط رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، اظهار داشت: واردات کالاهای مصرفی مانند پتو را بر ضد تولید ملی و برخلاف اهداف اقتصاد مقاومتی می‌دانم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه واردات کود انسانی جای تعجب دارد و باید بر روی مسئله واردات آن کنکاش بیشتری صورت بگیرد، گفت: قصد دارم که از آنها سوال کنم که مبنای گرفتن تصمیم برای واردات این نوع کود چه بوده است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پرورش حیواناتی مانند خرگوش و روباه به منظور استفاده از پوست آنها برا ی یک مدت وجود داشت که به دلیل وجود شبهات متوقف شد، ادامه داد: این قصد را ندارم که به جنبه شرعیات استفاده از پتو با کرک حیوانات ورود پیدا کنم اما ایران در زمینه تولید پتوی با کیفیت زبانزد است و در تولید این اقلام مشکلی وجود ندارد، اینگونه واردات به تولید داخل ضربه وارد می‌کند و با اهداف اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.

تبعات سنگین استفاده از کود انسانی در تولیدات کشاورزی چیست؟

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران در زمینه تولید کودهای ماکرو، میکرو، شیمیایی و فسفات غنی بوده و ضرورتی برای واردات کود انسانی نیست، عنوان کرد: استفاده از کود انسانی در تولیدات کشاورزی تبئات بسایر سنگینی مانند ماندگاری فلزات سنگین، انگل و آلودگی‌ها را دارد.

احضار متولیان واردات کود انسانی به مجلس

وی در پایان با بیان اینکه بعد از شنیدن واردات کودهای انسانی تعجب کردم، خاطرنشان کرد: مسئولان واردات این نوع اقلام از جمله کود انسانی باید در مجلس حاضر شوند و در این زمینه توضیحاتی ارائه کنند.

1 2