بهترین نیایش

** آيه شماره 10 از سوره مبارکه یونس

** بهترین نیایش

** دعْوَاهُمْ فِيهَا سُبْحَانَكَ اللَّهُمَّ وَتَحِيَّتُهُمْ فِيهَا سَلاَمٌ وَآخِرُ دَعْوَاهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ

ترجمه : نيايش آنان در آنجا سبحانك اللهم [=خدايا تو پاك و منزهى] و درودشان در آنجا سلام است و پايان نيايش آنان اين است كه الحمد لله رب العالمين [=ستايش ويژه پروردگار جهانيان است]

تفسیر : 1- یاد خدا تنها در دنیا نیست، آخرت هم جاى ذكر الهى است. «سبحانك اللّهم»
2- انسان به جایى مى‏رسد كه دعا و خواسته ‏اش هم تمجید پروردگار مى‏شود. «دعواهم فیها سبحانك» و این تسبیح وتمجید آنان را كامیاب مى‏سازد.
3- مؤمنان، در برابر صفات الهى مى‏گویند: «سبحانك»، در برابر سایر مؤمنان مى‏گویند:«سلام» ودر مقابل كامیابى از نعمت‏ هاى الهى مى‏گویند:«الحمدللَّه»
4- مؤمن، عاشق خداست. بهشت ولذّت‏ هاى بهشتى هم او را از یاد محبوب باز نمى‏دارد، بلكه در همه چیز، لطف و قدرت خدا را مى‏بیند. «سبحانك اللّهم، الحمد للّه»
5 - آغاز سخن مؤمنان با «سبحان اللّه» وپایان آن با «الحمدللَّه» مى‏باشد. (از عبارت «آخر دعواهم ان الحمدللَّه» استفاده مى‏شود كه اوّل سخن آنان «سبحانك الّلهم» است)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.