آرشیو برای: "اسفند 1397"

اول رجب

​ اولِ ماهِ رجب دنیایِ ما زیبا تر است چونکه ماهِ دیگری پا میگذارد بر زمین محمد قاسمی  بیشتر »

دستور العمل درباره ماه ولایت

🔸شهر مبارك  ولايت به شما روى آورده، ان شاءالله، از رجبيون بوده باشيد. 🔸كسانى كه مى خواهند مقامات ليالى قدر و شهرالله را ادراك كنند، از ابتداى شهر ولايت، كه ماه_رجب است، خودشان را آماده مى كنند، بعد از شهر ولايت، شهر رسول الله است و… بیشتر »

فقط باید به خدا پیله کرد

​ عـــاشقانـــه های الهــــی چیــــز دیگریست . . . به عشق خدازندگی کن تــــا خـــدا هـــم بــــه عشــق تـــوخـــدایـــی کنــد … آنقـــدر عـــاشقـــانــــه بـــرای خُــــــدازندگی کن که خـــــداعـــــاشقــانــــه بگویــــد: ” تــــو را بــــرای… بیشتر »

حفظ آبرو

در راه مشهد شاه عباستصمیم گرفت دو بزرگ را امتحان کند به شیخ بهایی که اسبشجلو میرفت گفت: این میرداماد چقدر بی عرضه است اسبش دائم عقب می ماند. شیخ بهائی گفت: کوهی از علم و دانش برآن  اسب سوار است، حیوان کششاینهمه عظمت را ندارد. ساعتی بعد… بیشتر »

بجای زهر،عسل به کام هم بریزیم.

​ امیرالمؤمنین علیه السلام: كسى كه زبانش شيرين باشد،برادرانش زياد شوند مَن عَذُبَ لِسانُهُ كَثُرَ إخوانُهُ  غررالحكم حدیث7761 به جای زهر، عسل به کام هم بریزیم! وقتی به هم میرسیم به جای اینکه بگوییم: چقدر پیر شده ای ” بگوییم ” دلم… بیشتر »

ماجرای نماز بدون وضوی امام جماعت

حاج شیخ کشکولی تعریف میکند که، حدود ۲۰ سال پیش منزل ما خیابان ۱۷ شهریور بود و ما برای نماز خواندن و مراسم عزاداری و جشنهای مذهبی به مسجدی که نزدیک منزلمان بود می رفتیم یش نماز مسجد حاج آقایی بود بنام “شیخ هادی” که امور مسجد را انجام میداد و… بیشتر »

خاطره

خاطره جالبی از علامه محمد تقی جعفری درباره یکی از دوستانش!یکی از دوستانم که به زیارت مشهد رفته بود، به امام رضا(ع) گفت: یا امام رضا(ع)، دلم میخواد تو این زیارت خودمو از نظر شما بشناسم که چه جور منو میبینی! نشونه اش هم این باشه که تا وارد صحنت شدم از… بیشتر »

زندگی چیزی جز عشق نیست.

چه عادت بدی است وقتمان را صرف تنفر و نفرت ورزیدن به کسانی میکنیم که به ما اهمیت نمیدهند شاید هم کلا فراموش کردند که از ما متنفرهستند ولی ما ولی کن قضیه نیستیم تند تند تکرار میکنیم در صورتی که میشود همین زمان را با عشق ورزیدن به کسانی که به ما… بیشتر »

فضیلت علم

وقتی اسکندر جهت فتح ممالک قطع مسالک می کرد در اقصای مغرب به شهری رسید که در آب و هوا و نعمت و صفا نظیر آن را ندیده بود فرمان داد تا در آن حوالی سراپرده بر پا نمایند . ناگاه به قبرستانی رسیدند دید بر قبر یکی نوشته شده او یکسال عمر کرده و بر دیگری… بیشتر »

حس ناب

زمستان داردتمام می شود؛اولین برف زمستان را ڪه نبوده ای، خودت را به اولین شکوفه بهار برسان ایهاالعزیز بیشتر »

نمک و آب

​ ​ روزی شاگرد یک راهب پیر هندو از او خواست که به او درسی به یاد ماندنی دهد. راهب از شاگردش خواست کیسه نمک را نزد او بیاورد. سپس مشتی از نمک را داخل لیوان نیمه پری ریخت و از او خواست همه آن آب را بخورد. شاگرد فقط توانست یک جرعه کوچک از آب داخل لیوان را… بیشتر »

اراده خیر خدا

​ ​ و اگر خداوند اراده خیر درباره تو داشته باشد،هیچ‌کس قادر نیست مانع فضل او گردد! سوره یونس /آیه۱۰۷ بیشتر »

نیکی به والدین

 روزی پدری همراه پسرش به حمام عمومی رفت. چون به حمام رسیدند، پدر از پسر خود طلب آب نمود. پسر با بی حوصلگی رفت و از گوشه ای کاسه سفالین ترک خورده و رسوب گرفته ای که مخصوص آب ریختن روی تن و بدن مردم و نه برای نوشیدن آب بود، پیدا کرد و آبی نه چندان… بیشتر »

منتظر

​ اسمم را گذاشته ام منتظراما زمانی که دفتر انتظارم را ورق می زنی می بینیفیس بوک را بیشتر از امامم می شناسم  صبح ها پیام ها را چک می کنماما عهدم را نه! ببین چه کرده اند با منخیر سرمان می گوییم بیا که منتظریم! فدای غربتت مفرد مذکر غایب… ببخش… بیشتر »