موضوع: "کتابخوانی"

فرصتها رو دریابید

معرفی کتاب

ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با مراجعه به کانال زیر میتوانید با کتب معرفی شده درباره حضرت زهرا سلام الله علیها آشنا شده و بطور رایگان کتب را دانلود فرمایید :

https://eitaa.com/tasnim_pdf

 

وبگاه کتابخانه

✅ سازمان اسناد و کتابخانه ملی بیش از ۲۳ هزار کتاب را با هماهنگی ناشرین و برای مطالعه کودکان و نوجوانان و اولیا ایشان در وبگاه خود قرار داد 

📌آدرس وبگاه کتابخانه کودکان و نوجوانان

🌐http://icnl.nlai.ir

هشدار...

هشداری در سه زبان زنده دنیا

یار بد،کتاب بد

کتاب های سالتحصیلی جدید

كتابهای سال تحصيلی جديد، در پایگاه کتابهای درسی بارگذاری شد.

برای دریافت فایل الکترونیکی کتابهای درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ می‌توانید به  وب سایت اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی به نشانی:

http://chap.sch.ir/

 مراجعه نمایید.

پاداش در برابر گریه برای امام حسین علیه السلام

آیا اعطای پاداش در برابر گریه برای امام حسین (علیه‌السلام)، شامل هر گریه کننده‌ای، با هر نیتی و با هرگونه عملکردی می‌شود؟

گریه بر امام حسین (علیه‌السلام) همچون سایر عبادات، ارتباطی تنگاتنگ با نیت افراد پیدا می‌کند؛ به طوری که اگر اولا خالصانه و به قصد تقرب به خداوند انجام شود، و ثانیا با معرفت و شعور همراه باشد، به بالاترین درجه پذیرش می‌رسد و فرد را به بالاترین پاداش‌ها می‌رساند.
همچنین شکی نیست که خداوند هرگز گریه از روی ریاکاری و خودنمایی را نمی‌پذیرد. برخی به اشتباه پنداشته‌اند ریا در گریه برای امام حسین (علیه‌السلام) استثنا شده و حرام نیست و گمان کرده‌اند که تباکی، تجویزی برای ریاکاری است. در حالی که همان گونه که پیشتر در بیان مفهوم تباکی گذشت، «تباکی» خود را به گریه واداشتن است که اگر از روی اخلاص و معرفت باشد، قطعا اجر فراوانی دارد….

گفتنی است اخباری که درباره ثواب و فضیلت عزاداری برای امام حسین (علیه‌السلام) یا سرودن شعر در سوگ آن حضرت، از معصومان (علیهم‌السلام) رسیده است، در واقع درصدد نفی دیگر تکالیف و وظایف یک مسلمان یا جایگزینی آنها نیست؛ بلکه گویای این است که این اعمال، شان و اقتضای چنان پاداش‌هایی را دارد. طبعا انجام احکام و تکالیف شرعی دیگر- طبق اصطلاح پذیرفته شده اصول فقهی نزد علمای اسلام - نوعی مقید لبی (قید و شرط عقلی) برای این روایات محسوب می‌شود.
توضیح اینکه آیه شریفه انما یتقبل الله من المتقین
دلالت بر این دارد که شرط قبولی اعمال، تقوای الهی است. از این رو وصول به پاداش عزاداری بر امام حسین(علیه‌السلام)، مشروط و «مقید» به این است که عزاداران، تقوای الهی پیشه کنند و در زمره متقین باشند. بر این اساس، عزاداری برای امام حسین (علیه‌السلام) همچون دیگر عبادات یا صالحات و سنن و مستحبات مانند دعا، صدقه، زیارت، توسل و… برای رسیدن به بهشت جاویدان و قرب به پروردگار، در حد «مقتضی» است و هنگامی «فعلیت» می‌یابد که عزاداران، از معاصی و گناهان که نقش «مانع» را دارند، به دور باشند و در صورت آلودگی، توبه کنند.

بر این اساس عزادار حسینی، با رعایت ضوابط دینی، در پرتو پیوند عاطفی و اتصال روحی با راه و فکر و خط امامان و شهدا، خویشتن را از زشتی، پلیدی و گناه حفظ می‌کند و در طریق کمال گام می‌نهد.

استاد پیشوایی، مقتل جامع سیدالشهداء، ج۱، ص۱۹۳-۲۰۶.

حرفایی که هیچوقت نزدم!

همه ی آدما 

یه کتاب چاپ نشده

 تو قلب‌شون دارند

 به نام 

«حرفایی که هیچوقت نزدم»

بن کتاب

✅ چند نکته درباره نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ 

1️⃣نمایشگاه کتاب امسال از تاریخ ۲۰ لغایت ۳۰ اردیبهشت‌ماه به دو صورت حضوری و مجازی برگزار میشه.

2️⃣بن کتاب برای دانشجویان ۶۰۰ هزار تومان هست که ۳۶۰ هزار تومان رو شما می‌پردازین و ۲۴۰ تومن یارانه کتاب هست.

3️⃣ بن کتاب برای اساتید و اعضای هیئت‌علمی هم ۷۰۰ هزار تومان هست که ۳۵۰ تومن رو اساتید پرداخت میکنن.

4️⃣ثبت‌نام شروع شده. آدرس ثبت‌نام بن کتاب:

🔤 bon.tibf.ir

5️⃣ بن کتاب روی کدملی شما شارژ میشه و موقع ثبت‌نام هیچ وجهی پرداخته نمیشه.

6️⃣بن کتاب فقط برای خرید مجازی قابل استفاده است.

7️⃣ بن‌کتاب به دانش‌آموزان تعلق نمی‌گیرد. [فقط دانشجویان و طلاب]

نمایشگاه کتاب


اعلام مبلغ بُن اعتباری خرید کتاب 

🔹یارانه اعتباری خرید کتاب از ۳ روز قبل از آغاز نمایشگاه کتاب (هفدهم اردیبهشت‌) به اعضای هیأت علمی، دانشجویان و طلاب کشور تخصیص داده می‌شود. متقاضیان می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند و درخواست خود را برای دریافت یارانه اعتباری ثبت کنند.

🔹سقف این یارانه برای دانشجویان و طلاب  ۶۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۲۴۰ هزار تومان سهم وزارت فرهنگ است. سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیأت علمی هم ۷۰۰ هزار تومان است که از این مقدار  ۳۵۰ هزار تومان برعهده وزارت فرهنگ خواهد بود.

🔹این یارانه‌ها صرفاً در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران قابل استفاده است و به‌صورت اعتبار خرید به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند. برای دریافت این یارانه در هنگام درخواست نیازی به واریز وجه نیست و یارانه اختصاصی در زمان خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد.

🔸سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ در مصلی امام خمینی‌ (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد.

تکلیف سنگین زبان

قرآن درباره زبان می‌فرماید: 

دو فرشته، مأمور نوشتن کلمه‌هایی هستند

 که از دهان شما بیرون می‌آید: 

«مٰا یَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاّٰ لَدَیْهِ رَقِیبٌ عَتِیدٌ»

به این خاطر است که در احادیث قدسیه آمده است که در قیامت، پروردگار به زبان می‌گوید: به خودم قسم که تو را عذابی کنم که احدی را به این شکل عذاب نکرده ام: زیرا از تو کلمه ای بیرون آمد که باعث شد خون‌هایی به ناحق ریخته شود، اموال مردم غارت و از بین برود، آبروی مردم محترم و مؤمن لکه دار شده و خیلی‌ها را خانه نشین کرده است. 

در زیارت حضرت رضا علیه السلام آمده است: 

«ای فرزند رسول خدا! خدا نابود کند کسانی که زبان شان قاتل تو شد. چون نزد مأمون سعایت کردند و او را از تو ترساندند تا تصمیم به قتل تو گرفت. او با دستش تو را کشت، اما دیگران با زبان شان تو را به قتل رساندند.»

 کتاب آثار مثبت عمل، مجموعه سخنرانی های استاد انصاریان

1 3 4 5