آرشیو برای: "آذر 1398"

یلدا

​ همه چیز به سن و سال نیست که به پول و مادیات هم نیست به همدلی ،صفا و یک رنگی دلهاو…است یلدا یعنی بهانه ای برای در کنار هم شاد بودن  و زندگی یعنی همین بهانه های کوچک گذرا یلدا  مبارک  زندگیتون پر از بهانه های شاد… بیشتر »

 قلب دوستدار خدا

 قلب دوستدار خدا اینگونه است امام على عليه‌‏السلام: القَلبُ المُحِبُّ للّه‏ِِ يُحِبُّ كَثيرا النَّصَبَ للّه‏ِِ، وَ القَلبُ اللاّهي عَنِ اللّه‏ِ يُحِبُّ الرّاحَةَ، فَلا تَظُنَّ يَابنَ آدَمَ أنَّكَ تُدرِكُ رِفعَةَ البِرِّ بِغَيرِ مَشَقَّةٍ؛ فَإِنَّ… بیشتر »

دنیا شبیه یک آپارتمان است

  تا به‌حال به آپارتمان دقت کردی؟ سقفِ زندگیه یکی، کف زندگی دیگریست! دنیا به طور شگفت آوری شبیه یک آپارتمان است ؛ سقف آرزوهای یکی، کف آرزوهای دیگریست… چارلی چاپلین میگه: آدم خوبی باش ولی وقتت رو برای اثباتش به دیگران تلف نکن…! همیشه آنچه که… بیشتر »

نیمه شب،سحرخیزی

آیت الله حق شناس: وقتی جوان برای نمازشب بلند می شود ؛ اما خوابش می آید و سرش به این طرف و آن طرف می رود، چانه اش پایین می افتد، پروردگار درهای آسمان را باز می کند و خطاب به ملائکه می فرماید« انظروا الی عبدی. یعنی به بنده من نگاه کنید ! » خداوند علی اعلی… بیشتر »

افراد مهرطلب دارای چه تفکراتی هستند؟

​ 🔹تقریبا تمام ذهن و زندگی تیپ مهرطلب این است که لطفا من را خوب بدانید و دوست داشته باشید  چون خودش، خودش را خوب نمی داند و دوست ندارد. 🔹این کمبود می تواند ٥٠ سال با او بماند زیرا در دوران کودکی این پیام را نگرفته است که “من… بیشتر »

هدیه زندگی

در منزلِ دوستی که پسرش دانش‌آموز ابتدایی بود و داشت تکالیف درسی‌اش را انجام میداد بودم. زنگ منزل را زدند و پدربزرگ خانواده از راه رسید.  پدربزرگ با لبــخند، یک جعبه مـداد رنگی به نوه‌اش داد و گفت: این هم جایزۀ نمرۀ بیست نقاشی‌ات. پسر، جعبۀ مداد… بیشتر »

فقط اعتقاد داشتن کافی نیست

​ مرد و زنی نزد حکیمی رفتند و از او خواستند برای بدرفتاری فرزندانشانتوجیهی بیاورد.مرد گفت: “من همیشه سعی کرده‌ام در زندگی به خداوند معتقد باشم. همسـرم هم همین طور؛اما چهار فرزندم نسبت به رعایت مسائل اخلاقی بی‌اعتنا هستند و آبروی ما… بیشتر »

اگر دوست دارید اختلافات خانوادگیتون کمتر بشه...

​  اگر دوست دارید اختلافاتخانوادگیتون کمتر بشه…. ۱- تمرین کنید و خیلی خوب یاد بگیرید  که اولین و مهمترین فرد زندگیتون،  همسرتونه و نه خانوادتون!  پس هیچ وقت مترجم و وکیل مدافع  خانواده‌ی خودتون نباشید و تلاش نکنید  از… بیشتر »

عقل کل

​ امیرالمؤمنین علی عليه السلام: هر كه عقل خود را كامل بداند، بلغزد مَنِ استَغنى بِعَقلِهِ زَلَّ ميزان الحكمه جلد7 صفحه553 بیشتر »

خوبی

دو برادر با هم در مزرعه خانوادگی كار می كردند :كه یكی از آنها ازدواج كرده بود و خانواده بزرگی داشت و دیگری مجرد بود . شب كه می شد دو برادر همه چیز از جمله محصول و سود را با هم نصف می كردند یك روز برادر مجرد با خودش فكر كرد و گفت :‌ (( درست نیست كه… بیشتر »

ذکر

علامه مجلسی رحمة الله علیه :  شب جمعه مشغول مطالعه بودم به این دعا رسیدم:  بسم الله الرحمن الرحیم الْحَمْدُ لله مِنْ اَوَّلِ الدُّنْیا اِلی فَنائِها وَ مِنَ الآخِرَه اِلی بَقائِها, اَلْحَمْدُاللهِ عَلی کُلِّ نِعْمَه، اَسْتَغْفِرُالله مِنْ… بیشتر »

یار

​ خودمان هم خوب میدانیمفصل ها بهانه اند…آدم اگر یک یار"چهارفصل “داشته باشد که هیچ وقت ترس از دست دادنش را نداشته باشد؛ حال دلش همیشه کوک است… بیشتر »

امروز و فردا کردن

​ امام باقر عليه السلام: از امروز و فردا كردن بپرهيز؛ زيرا آن دريايى است كه هلاک شوندگان در آن غرق می شوند إيّاكَ وَالتَّسويفَ، فَإِنَّهُ بَحرٌ يَغرَقُ فيهِ الهَلكى  تحف العقول، صفحه 285 امروز و فردا کردن و کار امروز رو به فردا انداختن…… بیشتر »

آنفولانزا و سرماخوگردگی

​ علائم سرماخوردگی سرماخوردگی معمولأ با سوزش و درد گلو آغاز می شود و با سرفه، آبریزش بینی و بعضی مواقع با خروج خلط ادامه پیدا می کند. البته گاهی مواقع کودکان سرماخورده دچار تب بالا نیز می شوند ولی تب به ندرت بزرگسالان را درگیر می کند. علائم بیماری تا ۲… بیشتر »

ادب

​ امام على(علیه السلام ) :  هر که بهترین خصلت او ادبش نباشد، کمترین حالت او تباهى است…  غررالحکم، حدیث 8980 بیشتر »

قبل از صحبت

​ قبل از اینکه صحبت کنید کلمات را از سه دروازه عبور دهید  اولین دروازه، از خود بپرسید: آیا این حرفی که می خواهم بزنم حقیقت است؟ دومین دروازه  بپرسید: آیا لازم است الان مطرحش کنم؟ سومین دروازه  بپرسید: آیا حرفم نیش و کنایه ندارد که کسی را… بیشتر »

ناامیدی

​ خدا مهربانتر از آن است با چند گناه بنده خود را دور بیاندازد ولی شیطان دائما در حال ناامید کردن انسان است. یک آدم گناهکار اگر احساس کند خدا دیگر به او نگاه نمی‌کند باید بداند این ناامیدی القا ی همان شیطانی است که او را وادار به گناه کرده پس نباید به… بیشتر »

زندگی میگذرد

 ​​ ​ دو قدم مانده که پاییز به یغما برود این همه رنگ ِ قشنگ از کف ِ دنیا برود  هرکه معشوقه برانگیخت گوارایش باد    دل ِ تنها به چه شوقی پی ِ یلدا برود؟   گله هارابگذار!  ناله هارابس کن!  تا بجنبیم تمام… بیشتر »

زندگی

​ پادشاهی خدمتکاری داشت که بسیار شاد بود، از او علت شاد بودنش را پرسید. خدمتکار گفت: قربان همسر و فرزندی دارم و غذایی برای خوردن و لباسی برای پوشیدن و بدین سبب من راضی و شادم پادشاه موضوع را به وزیر گفت وزیر هم گفت: قربان چون او عضو گروه 99 نیست بدان… بیشتر »

آثار قرائت یاسین

پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) به امیرالمؤمنین فرمودند: ای علی! «یس» را بخوانکه در آن ده اثر است هر که آن را قرائت کند: 1) اگر گرسنه باشد سیرگردد. 2) اگر تشنه باشد، سیراب گردد. 3) اگر عریان باشد، پوشانیده گردد. 4) اگر عزب باشد، ازدواج کند. 5) اگر… بیشتر »

عادت،رسوایی

​ امام حسن مجتبیٰ علیه السلام: عـادت‌های بـد مغلوب كننده‌اندپس، هر كس در نهـانو خلـوت‌هاى خـود بہ چيـزى عـادت كنـدآن چيـز او را در آشـكارو ميان جمـع رسـوا سـازد. ‌ تنبيه الخواطر، جلد۲، صفحه۱۱۳ ‌ بیشتر »

زندگی رو سخت نگیرید

زندگی تون رو سخت نگیرید … درگیر تجملات عذاب آوری که همه انرژی و درآمد شما را محاصره میکند نشوید. كتابی خوندم به نام قانون70٪ 70 درصد برنامه های آخرین مدل گوشی ها، بدون استفاده می ماند! به 70 درصد سرعت یک ماشین گران قیمت و آخرین سیستم نیاز نیست! 70… بیشتر »

زندگی

​ أَلَيْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ ۖ زمر/۳۶ مگر از زندگی چه می خواهید که در خدایی خدا یافت نمی شود که به شیطان پناه می برید؟ که در عشق یافت نمی شود که به نفرت پناه می برید؟ که در سلامت یافت نمی شود که به خلاف پناه می برید؟ نادر ابراهیمی بیشتر »

شادی

​ شادترین رنگ راامروز به زندگی بزناندیشه‌ات سبز آسمان دلت آبی و قلب مهربانت طلایی زندگی زیباست اگر آن را به زیبایی رنگ بزنیم  بیشتر »

مقصر

​ مقصر دانستن دیگران همیشه خیلی آسان است. میتوانی تمام عمرت را به مقصر دانستن دنیا بگذرانی،   اما بِدان مسئولیت تمام موفقیت ها یا شکست هایت فقط با خودت است‌. بیشتر »

مظلوم ترین فرد عالم

​ متاسفانه در بیشتر مجالس مذهبی از یاد امام زمان و دعا برای تعجیل ظهور آن حضرت غفلت می شود، و اگر بدانیم چقدر از آن حضرت غافل بوده ایم، متوجه می شویم که آن حضرت مظلوم ترین فرد عالم هستند. امام حسین در عالم مکاشفه به یکی از علمای قم فرمودند: مهدی ما در… بیشتر »

مدیریت تحول مطالبات امام خامنه‌ای از حوزه علمیه

 ​​ «باید مدیریت کنیم که این تحول در جهت درست انجام بگیرد. این وظیفه مؤثرین در حوزه است… از تحول نباید گریخت.» کوتاهی در تحول، صرفا یک سهل‌انگاری ساده نیست. پشت کردن به تحول به معنای میدان دادن به نسخه‌های تقلبی است. نسخه‌هایی که نه‌تنها حوزه… بیشتر »

تحول خواهی صحیح مطالبات امام خامنه‌ای از روحانیت

​ «طلّاب تصور نكنند كه مى‏‌توانند انقلابى را از پايين شروع كنند و حوزه را به صورتى كه مى‏‌خواهند، در بياورند و بعد به مراجع و بزرگان بگويند: بسم اللّه، اين حوزه را اداره كنيد! اين كار، نه شدنى است و نه جايز مى‌باشد؛ زيرا در اينجا، مسأله‏‌ى تقابل قشر… بیشتر »

شرمنده ام

​ آقاجان شرمنده ام  برای زمانیکه من با لب خندان گناه میکنم  و شما با چشمانی گریان نظاره … اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا بیشتر »

یادت باشد...

​  یادت باشدکه اگر: دنیایت کوچک باشد همه چیز را بزرگ میبینی غمها هر کدام برایت دیواری میشوند  که جلوی تو و خوشبختی ات را سد میکنند غصه ها همانند دیوها در افسانه ها میشوند و تو را به وحشت می اندازند اما اگر دنیایت بزرگ باشد و با نگاهی زیبا به… بیشتر »

قصه عشق

​ سر بر شانه خدا بگذار  تا قصه عشق را چنان زیبا بخواند که نه از دوزخ بترسی  و نه از بهشت به رقص درآیی قصه عشق …   بیشتر »

مهربانی

​ مهربانی رسم دلهای پاک است در این شبهای سرد دستگیر باشیم   بیشتر »

مهربانی

​  پسر بچه ای بود که اخلاق خوبی نداشت و همه اطرافیان از این رفتار او خسته شده بودند روزی پدرش او را صدا کرد وگفت: پسر دلم می خواهد کاری برای من انجام بدهی پسر گفت:باشه  پدر اورا به اتاقی برد و جعبه میخی بدستش داد و گفت: پسرم از تو می خواهم که… بیشتر »