آرشیو برای: "تیر 1397, 19"

گام های شیطانی اینستاگرام آرام آرام شما را منحرف می کند.

دقایقی با کتاب  گام های شیطانی اینستاگرام! آرام آرام شما را منحرف میکند شبکه_های_اجتماعی نظیر اینستاگرام به شکلی طراحی شده که مخاطب خود را آهسته آهسته به سمت محتوای جنسی می کشاند، یعنی در مرحله اول، تماشای یک فیلم مبتذل را به شما پیشنهاد نمی دهد.… بیشتر »

اساس کارها

 راوی: قيلَ لِلصـادِقِ عليه‏ السلام: عَلى ماذا بَنَيْتَ أَمْرَكَ؟ فَقالَ عليه ‏السلام: عَلى أَرْبَعَةَ أَشْياءَ: عَلِمْتُ أَنَّ عَمَلى لايَعْـمَلُهُ غَيرى فَاجْتَهَدْتُ؛ وَ عَلِمْتُ أَنَّ اللّه‏َ عَزَّوَجَلَّ مُطَّلِعٌ عَلىَّ فَاسْتَحْيَيْتُ؛ وَ… بیشتر »

آب را اسراف نکنیم

امام صادق(علیه السلام) : مَنْ شَرِبَ مِنْ ماءِ الفُراتِ وَاَلْقى بَقيَّةَ الْكُوزِ خارِجَ الْماءِ فَقَدْ اَسْرَفَ.  كسى كه آبى را از نهر فرات «گوارا» براى خوردن بردارد و بعد از نوشيدن، زيادى آن را بيرون بريزد اسراف كرده است. (مجموعة الاخبار، باب… بیشتر »

صدقه و نحوست

حضرت صادق (ع) فرمود زمینی بین من و مردی قرار بود تقسیم شود. آن مرد از علم نجوم اطلاعی داشت. کار را به تأخیر می انداخت تا ساعتی را انتخاب کند که به اعتقاد خودش آن ساعت برای او خوب است و برای من بد  در نتیجه او سود کند و من زیان. بالاخره روز و ساعتی… بیشتر »