آرشیو برای: "اردیبهشت 1397"

احترام به قرآن

درس اخلاق اگر ما بخواهيم از قرآن استفاده كنيم از همين احترام ها بايد آغاز كنيم،  بايد جلد قرآن را ببوسيم و روي چشم بنهيم. وقتي صداي قرآن مي آيد سكوت كنيم و بشنويم و احترام كنيم.  اينها زمينه اي ميشود تا انسان ايمان پيدا بكند و آن را تقويت… بیشتر »

شرمنده ام

حواست هست به امام زمان"عج” تصوّرش سخت نیست ابليس باز هم از مأموريتی برمیگشت، خوشحال بود… پرسيد:  فرمانده! گمراه كردن آدما چه فايده اى داره؟  ابليس جواب داد: امامشون كه بياد، عمر ما تموم میشه! اینها رو كه غافل كنيم مهدی… بیشتر »

 ماه رمضان متفاوت

 ​ ​ رمضان_ماه_امید_برای_ظهور (شرحی بر دعای افتتاح)_ ج۲ 🔻اگر می‌خواهی ماه رمضان متفاوتی داشته باشی در این ماه، توجهت را به امام‌زمان(ع) و تمنّایت را برای ظهور، بیشتر کن. 🔹شب‌های این ماه رمضان را با دعای افتتاح-که سرشار از تمنای ظهور… بیشتر »

دعای روزپنجم

اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ من المُسْتَغْفرینَ واجْعَلْنی فیهِ من عِبادَكَ الصّالحینَ القانِتین واجْعَلْنی فیهِ من اوْلیائِكَ المُقَرّبینَ بِرَأفَتِكَ یا ارْحَمَ الرّاحِمین.  خدایا قرار بده مرا در این روز از آمرزش جویان و قرار بده مرا در این روز از… بیشتر »

🌙 فرصتی که شاید دیگر پیدا نشود

رهبرانقلاب: رمضان، ماه پاک شدن و طهارت قلب و ماه مغفرت است؛ چون خدای متعال استغفار را در این ماه بیش از دیگر ایام سال مورد لطف و عنایت خود قرار میدهد. لذا در یک روایت وارد شده است که اگر کسی در ماه رمضان نتواند به مغفرت و رحمت الهی دست پیدا کند، پس کِی… بیشتر »

معرفی کتاب

معرفی کتاب«آداب روزه داری،احوال روزه داران» برگرفته از بیانات آیت الله العظمی سید علی خامنه ای گردآورنده کتاب : علیرضا مختارپور قهرودی ناشر کتاب : انتشارات انقلاب اسلامی تعداد صفحات : 422 درباره کتاب: كتاب حاضر گزيده‌ای از… بیشتر »

درس اخلاق

.  آیت الله مجتهدی  استاد ما مرحوم آقای برهان 65 سال پیش بر روی منبر می‌گفت و من هنوز یادم هست که می‌فرمود:  آن کسی که نماز مغرب را آن قدر دیر بخواند که آسمان پر از ستاره شود چنین کسی ملعون است. به همین خاطر هم بود که هنوز توی مأذنه گل… بیشتر »

درس اخلاق

آیت الله مجتهدی روزگاری می‌آید که مردم شکم‌هایشان خدایشان است، موقع نماز و وقت نماز به دنبال شکم هستند. الان نانوایی‌ها و رستوران‌ها چه خبر است؟ در خانه‌ها بعضی در حال ناهار خوردن هستند و فکر نماز نیستند. کسانی که نماز را در اول وقت نمی‌خوانند نماز آنها… بیشتر »

راهکار برای حمایت از کالای ایرانی

۲۰ راهکار پیشنهادی کارشناسان 1. تامین بازار بزرگ مصرف کشور با تولیدات داخلی 2. استفاده از ظرفیت خالی تولیدات در بخش‌های مسکن، پوشاک و غذا 3. کاهش واقعی وابستگی بودجه به نفت 4. توقف واردات مربوط به کالاهای مصرفی و لوکس 5. مبارزه با فساد مالی و… بیشتر »

دعای روز سوم

​ اللهمّ ارْزُقنی فیهِ الذّهْنَ و التّنَبیهَ و باعِدْنی فیهِ من السّفاهة و التّمْویهِ و اجْعَل لی نصیباً مِنْ کلّ خَیْرٍ تُنَزّلُ فیهِ بِجودِکَ یا أجْوَدَ الأجْوَدینَ خدایا روزی کن مرا در آنروز هوش و خودآگاهی را و دور بدار در آنروز از نادانی و گمراهی و… بیشتر »

عمل مقدم برعلم

یک لحظه تفکر در عالم ماده و مادیات «علم مقدم بر عمل» ست یعنی شما اول پزشکی می خوانید ؛  « بعد» عمل جراحی را انجام می دهید . اول فیزیک می خوانید ؛ بعد به کره ماه می روید . « عمل ، مقدم بر علم » است. ولی در عالم « معنویت » معادله معکوس ست . «عمل»… بیشتر »

حکایت

​ حکایت است که پادشاهی از وزیرخود پرسید: بگو خداوندی که تو می پرستی چه می خورد، چه می پوشد، و چه کار می کند و اگر تا فردا جوابم نگویی عزل می گردی. وزیر سر در گریبان به خانه رفت وی را غلامی بود که وقتی او را در این حال دید پرسید که او را چه شده؟ و او… بیشتر »

حمایت از کالای ایرانی

واقعیت آن است که چه بخواهیم و چه نخواهیم گرایش به سمت مصرف کالاهای خارجی در کشور ما وجود دارد و آثار و عوارض سوء آن در همه جنبه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور قابل مشاهده است. برای اصلاح این عادت ناپسند باید دست به دست هم بدهیم و از راه های درست… بیشتر »

دعای روز دوم ماه مبارک رمضان

  بسم الله الرحمن الرحیم “اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الی مَرْضاتِکَ و جَنّبْنی فیهِ من سَخَطِکَ و نَقماتِکَ و وفّقْنی فیهِ لقراءةِ آیاتِکَ برحْمَتِکَ یا أرْحَمَ‌ الرّاحِمین”   خدایا نزدیک کن مرا در این ماه به سوی خوشنودیت و برکنارم دار در آن از… بیشتر »

التماس دعا

​ گفتم: دعا چیست؟ گفتند: طلب نیاز از بی نیاز گفتم: التماس دعا چیست؟ گفتند: خوبان را در درگاه خدا واسطه قرار دادن پس با افتخار می گویم: ای خوبان خـدا “التمـاس دعـا"… بیشتر »

تدابیر طب سنتی در ماه مبارک رمضان

۱-کسانی که با گرفتن روزه دچار معده درد می شوند موقع سحر مقداری ترنجبین و خاکشیر مخلوط کنند و بخورند و موقع افطار یک لیوان عرق نعناع با نبات یا عسل میل کنند  ۲-سعی کنید یک ساعت بعد از سحری بخوابید و بلافاصله بعد از خوردن سحری نخوابید  ۳-دیابتی ها اصولا… بیشتر »

اعمال مستحبی روز اول ماه مبارک رمضان

روز اوّل:در آن چند عمل مستحبّ است:   اوّل:غسل نمودن در آب جارى،و بر سر ريختن سى كف دست آب،كه در تمام طول سال باعث ايمنى از همه دردها و بيماريهاست.   دوم:كفى از گلاب به روى خويش بزند،تا از خوارى و پريشانى‏ نجات يابد و قدرى هم به سر خود بمالد،تا در آن سال… بیشتر »

فضيلت اعمال مستحبى ماه رمضان

- دعا و استغفار در ماه رمضان قال على بن ابيطالب(ع): عليكم فى شهر رمضان بكثرة استغفار و الدعاء فاما الدعا فيدفع عنكم به البلاء و اما الاستغفار فتمحى به ذنوبكم. (1) ترجمه: بر شما باد در ماه رمضان به استغفار و دعاى زياد. اما دعاهاى شما دافع بلا از شماست. و… بیشتر »

دلنوشته رمضان

  رمزها در رمضان است، خدا مى‏ داند برتر از فهم و گمان است، خدا مى ‏داند لیله القدر، کدامین شب این ماه خداست؟ چه شبى برتر از آن است، خدا مى ‏داند هر شبى توبه کنیم از گنه و پاک شویم لیله القدر، همان است، خدا مى ‏داند موسم بندگى چشم و زبان و گوش است نه… بیشتر »

یاد خدا

  وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَى(طه/124)  و هر كس از “ياد من” اعراض کند و روى بگرداند، بى‏ترديد زندگى سختى خواهد داشت و روز قیامت هم نابينا محشورش مى‏كنيم.… بیشتر »

حمایت از کالای ایرانی

 عبارت حمایت از کالای ایرانی را زیاد شنیده‌ایم و همیشه برای برخی از ما این احساس بد ایجاد شده است که چرا باید از کالایی که از کیفیت لازم برخوردار نیستند و گران‌تر از نمونه خارجی هم هستند حمایت کنیم؟ گاهی تولید کننده را به شکل یک کلاه‌بردار تصور کرده‌ایم… بیشتر »

دعای روز اول ماه مبارک رمضان

​ اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِيَامِى فِيهِ صِيَامَ الصَّائِمِينَ وَ قِيَامِى فِيهِ قِيَامَ الْقَائِمِينَ وَ نَبِّهْنِى فِيهِ عَنْ نَوْمَةِ الْغَافِلِينَ وَ هَبْ لِى جُرْمِى فِيهِ يَا إِلَهَ الْعَالَمِينَ وَ اعْفُ عَنِّى يَا عَافِيا عَنِ الْمُجْرِمِينَ.  ترجمه:… بیشتر »

حقوق بشر_انسانیت

​ بعضی ها در فضای مجازی مدام حرف از رعایت حقوق_بشر، آزادی و حتی احترام به حقوق حیوانات میزنند. بسیار عالی، اما فقط با حرف زدن که حق و حقوقی رعایت نمیشود!  همین جماعت، انسانها را همانند کالا به جنس مرغوب و نامرغوب تقسیم میکنند مثلا اگر به یک کودک یا زن… بیشتر »

کرامات شهدا

براي شناسايي به منطقه ي چنانه رفته بوديم.  شرايط بسيار سختي بود.  نه غذا به اندازه ي كافي داشتيم و نه آب.  طلبه اي با ما بود كه سختي بر او بسيار فشار مي آورد و او از اين موضوع ناراحت بود و مي گفت: «من بايد خودم را بسازم.» يك روز او را… بیشتر »

روزای آخر شعبان

ماه شعبان با همه فضایل و برکاتش دارد با ما وداع می کند، نمی دانم شما چقدر از برکات این ماه استفاده کرده اید چقدر اعمالش را انجام دادید، چندتا صلوات فرستاده اید؟ چندتا دوشنبه و پنج شنبه اش را روزه گرفته اید؟ در هر حال ماه عزیز خدا شعبان المعظم دارد می… بیشتر »

خدعه

امام علی علیه السلام: آن کسی که دشمن توست ، تو را می فریبد خدعه و نیرنگ از صفات دشمن است 📕غررالحکم ج 2 رهبر انقلاب: شنیدید رئیس‌جمهور آمریکا حرف‌های سخیف و سبکی زد. شاید بیش از ۱۰ دروغ در حرف‌های او بود. هم نظام را تهدید کرد، هم ملت را که چنین و… بیشتر »

پاداش روزه سه روز آخر شعبان 

​ وَ قَالَ الصَّادِقُ(ع) مَنْ صَامَ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ مِنْ آخِرِ شَعْبَانَ وَ وَصَلَهَا بِشَهْرِ رَمَضَانَ كَتَبَ اللَّهُ لَهُ صَوْمَ شَهْرَيْنِ مُتَتَابِعَيْنِ. امام صادق(ع) فرمود: هرکس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگیرد و آن را به ماه رمضان متصل کند،… بیشتر »

مذهبی ها به هوش باشید..

 خاخام یهودی(از ماموران موساد): قشر مذهبی تنها دشمن ماست بقیه سرگرم شهوترانی وبدست آوردن پول بیشتر هستند کاری باید کرد که مراسم عزاداری بروند ولی چیزی از اسلام وسیاست ندانند آنها باید از سیاست دور شوند. بیشتر »

دل را در یابید

علامه حسن زاده آملی: آنکه نیت گناه کرده است، هر چند به فعل آن دست نیافته است ولی دل را از دست داده است بیشتر »

زندگی...

دوش حمام رو نگاه کن.  آب از بالا سرت میاد ولی اینکه اصلاً آب باز شه یا نه، کم باشه یا زیاد، سرد باشه یا گرم، به تو مربوط میشه که کدوم شیرو بچرخونی کم بچرخونی یا زیاداصلاً بچرخونی یا نه!همه به خودت ربط داره. مثالو زدم که بگم ماجرای “رزق و… بیشتر »

هرکسی در این دنیا نان قلبش را میخورد

مادربزرگ می‌گفت:  هرکسی در این دنیا نان قلبش را می‌خورد!  تنها بخشیدن و گذشتن کفایت نمی‌کند،  رها کن خشم درونت را،  خاموش کن آتشی که جانت را می‌سوزاند  بایست روبروی خودت  دستی دراز کن  غبار نفرت را بشور بگذار برود دور… بیشتر »

علاقه ... حیا

​ مادر بزرگ مهره‌های تسبیحُ از زیرِ انگشتش رد کرد و بی‌هوا گفت: زمانِ ما که این‌جوری نبود مادر جون! عیب بود اگه زن و شوهر به هم علاقه نشون بدن، حتی رومون نمی‌شد همدیگرو به اسم صدا بزنیم، من به آقا جونت می‌گفتم “آقا” اونم به من می‌گفت… بیشتر »

آرامش

تحقیقات روان‌شناسی نشان داده که وقتی انسان هیجان‌ زده می‌شود، عقل و خِرد او به یک‌ سوم، افت پیدا می‌کند “چه مثبت و چه منفی، چه عاشق و چه عصبانی، پر از خشم و نفرت و يا محبت افراطی و ….” يعني اگر ما ۱۸۰ درجه IQ “ضریب هوشی”… بیشتر »