آرشیو برای: "اسفند 1396"

این متن در آخرین روز سال حسی عجیبی داشت نویسنده رو نیافتم… ​ بچه‌ها با خيالِ کفش و لباسِ نو، چشمانشان را می‌بندند!زن‌ها با فکرِ عوض کردنِ فرش و رنگِ مبلِ جديدشان!مردها با محاسبه‌ی هزينه‌های شبِ عيد و کارهایِ نيمه‌تمامشان! اما فروردين که از نيمه… بیشتر »

آخرین روزهای سال۹۶

اسفند رو به پایان است وقت کوچ کردن به فروردین است وقت بخشیدن و صاف کردن دل پس مراببخش:  اگر با نگاهی یا صداییا زبانی بر دلت ترکی انداخته ام بیشتر »

هفت سین 

​ هفت سین قرآنی من برای سال ۱۳۹۷ 1- سلامٌ قولاً مِن رَبِّ رحیم.( یس/58) 2- سلامٌ علی نوح ٍ فی العالمین . ( صافات /79) 3- سلامٌ علی اِبراهیم . ( صافات/109) 4- سلامُ عـَلی موُسی و هارون . (صافات/120) 5- سلامُ علی آلِ یاسین . ( صافات/130) 6- سلامٌ عـَلیکُم… بیشتر »

پایان سال

اسفندروبه پایان است؛ کاش ارمغان روزهاییکه گذشت آرامشےباشدازجنس خدا عیدواقعی ازآنکسی است که پایانسالش راجشن بگیرد نه آغازسالی که ازآن بےخبراست… بیشتر »

خدا...

صبح يعنى همه ى شهر پراز بوى خداست عابرى گفت : که اين مطلق ناديده کجاست؟ شاپرک پرزد و با رقص خود آهسته سرود: چشم دل بازکن  اين بسته به افکار شماست. بیشتر »

بهار

 مثبت اندیش باشیم

اگه مثبت فکر نکنیم چی می شه؟یک آزمایش ساده ، همین الان هرجا که نشستین پای راستتون رو از زمین بلند کنین و در جهت عقربه های ساعت بچرخونین ! حالا با دست راستتون تو هوا حرف “ع” رو بنویسین !  دیدین ، جهت حرکت پاتون عوض شد ! می دونید چرا ؟… بیشتر »

خستگی ناپذیرباشید

ارزش و کرامت فقرا نزد خداوند

روایت داریم خداوند چنان از فقرا دلجویی می کند که همه مردم آرزو میکنند که کاش در دنیا فقیر بودند خصوصا آنهایی که گرفتار حساب و کتاب درآمد و ثروث و انفاق و خمس و زکات قرار میگیرد در روز قیامت فقرای صبور و با ایمان را حضرت حق در محلی جمع می کند و ندا… بیشتر »

خانه تکانی یا وسواس!!!

افراط در هر کاری نادرست است. در خصوص تمیز کردن خانه نیز افراد زیادی هستند که وسواس به خرج می دهند. در واقع افرادی که به طور دائم و وسواسی در انجام کارهای خانه و بویژه خانه تکانی اصرار می کنند، تغییرات زیادی در خلق و خو و شرایط روحی شان ایجاد می شود. این… بیشتر »

مادرجانم عشق است

  جبرییل به عرش نقش کوثر زده است طوبی گل تسبیح به پیکر زده است از خانه ی کوچک محمد امروز خورشید زمین وآسمان سر زده است روز میلاد بــا ســعــادت حــضــرت زهرا س مــبــارک بیشتر »

تاکید رهبری بر توسعه فضای سبز

‍  حضرت آیت الله خامنه‌ای پیش از ظهر امروز پس از کاشت نهال، در سخنانی روز و مراسم درختکاری را رسمی مبارک در سراسر کشور دانستند و با اشاره به اهمیت و برکات گیاهان، جنگلها و مراتع در حفظ هوا و آب، زیبا و تماشایی کردن فضای زندگی و تولید محصولات مفید… بیشتر »

جبهه اقدام

مزه شیرین مادری

  شما اگر بچه خودتان را در خانه تربیت نکردید، هیچ‌کس دیگر نمی‌تواند این را بکند اما آن شغلی که شما بیرون دارید، اگر شما نکردید، ده نفر دیگر آن را انجام خواهند داد. بیشتر »

سخنی مهربانانه

  از امام صادق از رسول خدا (صلوات‌الله‌علیهما) نقل شده است: «صدقه دهید، حتی به‌اندازه یک پیمانه خرما یا کمتر از یک پیمانه، حتی به‌اندازه یک مشت خرما یا کمتر از یک مشت، حتی به‌اندازه یک نصفه خرما. اگر کسی همین مقدار را هم نداشت، «سخنی مهربانانه»… بیشتر »

همه پیکرهای هواپیمای تهران - یاسوج متلاشی شدند

 رییس سازمان پزشکی قانونی کشور:  چطور امکان دارد در حادثه‌ای که پیکر سالمی باقی نمانده و همه متلاشی شده‌اند، ۳۵ پیکر تحویل داده شده باشد!  متاسفانه پیکرهای قربانیان هواپیمای تهران_یاسوج سالم نماندند و قطعات باید شناسایی، تجمیع و در پایان… بیشتر »

واکنش معصومی به سخنان لیلا حاتمی

دلتنگی...

​ خدایا دانشی ده ؛ غم نگیرم .بده آرامشی ؛ ماتم نگیرم . خدایا ازشهامت بی نصیبم، شهامت ده که آرامش بگیرم. خدایا ؛ این تفاوت بر من آموز. که در گمراهی مطلق نمیرم. ابرها به آسمان تكيه ميكنند درختان به زمين و انسانها به مهرباني يكديگر گاهي دلگرمي يك دوست چنان… بیشتر »

کود انسانی؟!

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص واردات برخی اقلام غیر ضروری و عجیب در لیست مطرح شده توسط رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، اظهار داشت: واردات کالاهای مصرفی مانند پتو را بر ضد تولید ملی و برخلاف اهداف اقتصاد مقاومتی می‌دانم. عضو کمیسیون… بیشتر »

دل تنگ...

جایی سراغ دارید که من یه هفته از زندگی مرخصی بگیرم ؟ خسته ام … نا ندارم … بیشتر »

صلوات

بر کوکب آسمان عصمت صلوات بر فاطمه گوهر نبوت صلوات بر مادر یازده امام برحق از صبح ازل تا به قیامت صلوات ​ بیشتر »

ضررهای موبایل برای کودکان

شهیدان زنده اند ...

وقتی که صورت کبودتت را دیدم با خودم گفتم حقا که لایق بودی در شب شهادت مادر مظلوممان شهید شوی. اما نمیدانم پهلویت هم شکسته است یا خیر… پ‌ن: شهید محمدحسن حدادیان بیشتر »

ماجرای کشتار مردم شهرستان کوار توسط صوفیه گنابادی

  یُریدُونَ أَنْ یُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ یَأْبَى اللَّهُ إِلاَّ أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُون (سوره توبه؛ آیه 32) (می‌خواهند نور خدا را با دهان‌هایشان خاموش کنند، و خدا جز این نمی‌خواهد که نورش را کامل سازد، هرچند… بیشتر »

حاثه هوایی

  چیزی جز تسلیت ندارم بگم واقعا متاسفم:((  خانواده های داغدار مارو در غم خودتون شریک بدونید بیشتر »

فرقه ضاله گنابادی

نام فرقه : نعمت اللهیه سلطانعلیشاهی گنابادی  تخلص فرقه : گنابادی موسس فرقه : محمد سلطانعلیشاه سال تاسیس : ۱۲۹۴ هجری قمری قطب کنونی : نورعلی تابنده مجذوبعلیشاه محل مرکزی فعالیت: تهران خانقاه امیر سلیمانی مهمترین مراکز جمعیتی : بخش بیدخت گناباد و بخش ششده… بیشتر »

چند نکته

   آیت‌الله حائری شیرازی درست در موعد زمانی که اعلام شده بود در خبرگزاری حضور یافت و پس از یک سلام و احوالپرسی کوتاه ابتدا درخواست یک لیوان آب داشت تا تجدید وضو کند که لیوان اول را به دلیل زیاد بودن آب آن رد کرد و گفت که با نیمی از این آب هم می‌توان وضو… بیشتر »

پنج پرده از زندگی بانوی دو عالم