آرشیو برای: "بهمن 1396"

عزادار بانوی دو عالم

عادتش این بود دیگران را دعا کند. مؤمنان را یک به یک نام مى‌برد دعایشان مى‌کرد. روزهای آخر اما خودش را هم دعا می کرد: (یا الهی عجل وفاتی سریعا)  علی را که می بیند گریه می کند، حسن را به سینه می چسباند و گریه می کند.  گلوی حسین را می بوسد و… بیشتر »

آیا گرم کردن مجدد برنج باعث سمی شدن آن می شود؟

درست است که گرم‌کردن مجدد برنج می تواند مسمومیت زا باشد. اما این روند گرم کردن مجدد نیست که مشکل ساز است؛ بلکه روش نگهداری برنج پیش از سرد کردن یا گرم‌کردن مجدد است که مارا نگران می کند. بیایید پیش از ورود به بحث با محدوده دمایی خطر آشنا… بیشتر »

دعاهایی کوتاه که آثار دعاهای بلند را در خود دارد

دعاهایی کوتاه که آثار دعاهای بلند را در خود دارد  روايت شده است كه امير مؤمنان عليه السلام ، مردى را ديد كه از روى نوشته اى ، دعايى طولانى مى خواند . به او فرمود : «اى مرد! آن كه زياد را مى شنود ، اندك را هم پاسخ مى دهد!» . مرد گفت : سَرورم! پس چه… بیشتر »

زنان مسلمان در فضای مجازی

 ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد فناوری‌های نوین ارتباطی از‌جمله اینترنت باعث ایجاد کارکردهای متفاوتی در حوزه‌های مختلف زندگی شده است. انسان در جهان مدرن صرفاً در يك فضاي فيزيكي با ابعاد مشخص زندگي نمي‌كند، بلكه روندهاي جهاني و فضاي مجازي نيز در شكل دادن… بیشتر »

نماز

برﺍﺩﺭﻡ ﺧﻮﺍﻫﺮﻡ ﺑﻨﮕﺮ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﺨﻮﺍﻧﯽ!  ﻧﻤﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺳﺮﯾﻊ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ،ﻧﻤﺎﺯ «ﻣﻮﺷَﮑﯽ»ﺍﺳﺖ. ﻧﻤﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻏﻔﻠﺖ ﻗﻀﺎ ﻣﯿﺸﻮﺩ،ﻧﻤﺎﺯ«ﯾﺪﮐﯽ»ﺍﺳﺖ. ﻧﻤﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﻣﻘﺎﻡ ﻭ ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﺸﻮﺩ، ﻧﻤﺎﺯ«ﭘﻔَﮑﯽ» ﺍﺳﺖ. ﻧﻤﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﯽ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ، ﻧﻤﺎﺯ«ﺍَﻟَﮑﯽ»ﺍﺳﺖ.… بیشتر »

برزخ با دوزخ چه تفاوتی دارد؟

“برزخ” يعني عالمي مابين دنيا و آخرت كه انسان پس از مرگ وارد آن عالم مي‏شود. عالم برزخ متوسط بين دنيا و آخرت و اولين مرحلة عالم ملكوت است و برخي از خصوصيات اين جهان را از قبيل محدوديت زماني داراست ولي در عين حال مربوط به عالم عقبي‌َ است‌.… بیشتر »

آیا انسان در عالم برزخ آمزیده میشود؟

در عالم برزخ امكان بخشش گناه وجود دارد و آيات و روايات گواه بر اين است كه درعالم برزخ هم نتيجه اعمال هست و هم حركت و تكامل، و اين تكامل براي فرد مومن، پاك شدن از آلودگي ها و خلاصي از رنگ ها و تعلّقات به سبب صدقات جاريه به علم نافع و فرزند صالح و خيرات… بیشتر »

سواد رسانه‌ ای یعنی چه؟!

    سواد رسانه‌ ای یعنی چه؟!  روشن شدن هر مفهوم، قبل از هر چیزی برای درک صحیح آن مفهوم می تواند کمک کند. سواد رسانه ای مشتکل از دو عبارت است: «سواد» و «رسانه». برگردیم به دوران کودکی و روزهای اول مدرسه، زمانی که به مدرسه می رفتیم تا «خواندن و نوشتن» را… بیشتر »

دروغ

هرکس بدِ ما به خلق گوید    ما ‌چهره ز غم نمیخراشیمما‌ خوبیِ او به خلق گوییم    تا هردو دروغ‌ گفته باشیم ​ بیشتر »

شروع کن...

​ لازم نیست بزرگ باشی  تا شروع کنی شروع کن تا بزرگ شوی باد با چراغ خاموش کاری ندارد… بیشتر »

راه خلاص از گرفتاری

​ آیت‌الله بهجت قدس‌سره:راه خلاص از گرفتاری‌ها منحصر است به دعا در خلوات برای فرج ولی‌عصر (عج الله تعالی) نه دعای همیشگی و لقلقه زبان، بلکه دعای باخلوص و صدق نیت و همراه با توبه.  در محضر بهجت، ج۲، ص۳۴۷ بیشتر »

زشت ترین

​​ خیلی ها فکر می کنند، زشت ترین بخش بدن شان بینی شان است! بعضیها هم با دهانشان مشکل دارند، فکر می کنند دهانشان خیلی زشت است! و دیگران زیادی هم شکم بزرگشان، مشکلشان است و زشت شان کرده؛همه اینها شاید زشت و زیبا باشد،اما : زشت ترین بخش بدن آدم ها،"ذهن… بیشتر »

رهبری بانوان

​ امام خمینی رحمه الله علیه فرمودند:من شما بانوان را به رهبری قبول دارم. اگرشما زن ها خوب شدید، هم مردها خوب خواهند شد هم بچه ها. سعادت و شقاوت کشورها بسته بوجود زن است.کلید حل مشکل وکلیدتداوم انقلاب دست شمازن هاست. بیشتر »

خودت باش

شعری که استاد کاظمی در دوره بیان نماز بعنوان یادگاری گفتن داشته باشیم عالی بود. دیوانه و دلبسته ی اقبال خودت باش! سرگرم خودت عاشق احوال خودت باش! یک لحظه نخور حسرت آن را که نداری راضی به همین چند قلم مال خودت باش! دنبال کسی باش که دنبال تو باشد!  … بیشتر »

عاقل ... عارف

اين متن را بايد باطلا قلم زد: ﻧﯿﺎﺯﯼ ﺑﻪ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺩﺗﮕﺎﻩ ﻧﯿﺴﺖ ﺷﻤﺎ ﻣﻌﺒﺪﯼ ﻫﺴﺘﯿدﮐﻪ ﺧـﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﺩﺭ ﺩﺭﻭﻧﺘﺎﻥ… ﻣﻌـﺸﻮﻕ ﺩﺭ ﻋـﺎﺷﻖ ﻧﻬﺎﻥ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ تغییر واقعی همیشه از درون آغاز میشود پس هنگامی که در خلوت خودت هستی تغییر کن نه در مقابل… بیشتر »

فتنه آخرالزمان

حضرت محمدصلی الله علیه وآله می فرمودند:زمانی فرا می رسد که مردم از علما می گریزند همانند گوسفندان که از گرگ فرار میکنند در آن زمان خداوند مردم را به سه مصیبت گرفتار میکند؛ اول آنکه برکت را از اموالشان برمیدارد، دوم آنکه سلطان ستمگری را برآنان حاکم… بیشتر »

تذکرة الاولیا

عبدﺍﻟﻠﻪ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﺑﻪ ﺣﺞ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ، ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺏ ﺩﯾﺪ ﮐﻪ ﻓﺮﺷﺘﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺖ: ﺍﺯ ﺷﺸﺼﺪ ﻫﺰﺍﺭ ﺣﺎﺟﯽ ﮐﺴﯽ ﺣﺎﺟﯽ ﻧﯿﺴﺖ، ﻣﮕﺮ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﻣﻮﻓﻖ، ﮐﻔﺸﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺩﻣﺸﻖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺣﺞ ﻧﯿﺎﻣﺪ.  ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻪ ﺩﻣﺸﻖ ﺭﻓﺖ ﻭ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﻣﻮﻓﻖ ﺭﺍ ﺩﯾﺪ ﮐﻪ ﭘﺎﺭﻩ ﺩﻭﺯﯼ ‏(ﭘﯿﻨﻪ ﺩﻭﺯﯼ، ﺗﻌﻤﯿﺮ ﻭ ﻭﺻﻠﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﮐﻔﺶ ﻫﺎﯼ… بیشتر »

همایش آمران امر به معروف و نهی از منکر

کلام های درج شده در همایش حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله): هرکس از شما منکری ببیند باید با دست واگر نتوانست بازبان و اگر نتوانست با قلبش ان را تغییر دهد ، که پایین ترین ایمان همین تغییر قلبی است. مقام معظم رهبری (مدظله العالی): امر به معروف و نهی از… بیشتر »

شبهه فاطمیه

شبهه تاریخ نشان میدهد در زمان پیامبر خانه های مدینه سقف و در نداشته اند. پس ماجرای شهادت حضرت زهرا و روضه ها افسانه است.   پاسخ يكى از شبهاتى كه اخيراً برخى از وهابي‌ها آن را با مانور فراوان و سر وصداى زياد مطرح كرده‌اند شبه نبود درب یا سقف در خانه های… بیشتر »

دهه فجر

وقتی صدای پای بهمن از کوچه پس کوچه های خاطره ها به گوش تو می رسد. گویی شهیدانند که آمده اند برای بیعت دوباره برای هشدار و تذکر و بیداری . بهمن که از راه می رسدشهیدان پیمان نامه ی خونین شهادت را برای تجدید امضای تک تک ما می آورند تا فراموش نکنیم که… بیشتر »

مداحی ایام فاطمیه

    لینک دانلود: http://s8.picofile.com/file/8318255050/Shab3Fatemieh1_1393_04_3_.mp3.html بیشتر »

شرح حال

خدایااااا شکرت

​   همین الان از پنجره ی خونه یه نگاه به بیرون بنداز رحمت و لطف خدا رو که همه جا پهن شده ببین زیر لب بگو الحمدلله رب العالمین… بیشتر »

خدا آمرزید

​ کاروانی از فرشتگان به امر پروردگار در جهان حرکت می‌کنندو هنگامی که به جلسه ذکر و صلوات می‌رسند،به یکدیگر می‌گویند: فرود آییم. زمانی که پیاده می‌شوند،اهل جلسه را هنگام دعا با ذکر آمین یاری کرده و نیز اهل جلسه را هنگام صلوات کمک و همراهی… بیشتر »

پیر شی الهی...

​ پیرمردی میگفت: پیر شی ولی نوبتی نشی! گفتم: یعنی چی؟ گفت: یعنی وقتی دیگه قادر به انجام کارهات نیستی، بچه هات برا نگهداری ازت نوبت تعیین نکنند و باهم دعوا کنند پیر نوبتی نشین الهی بیشتر »

اینجا سرای امتحان است

​ شما در اینجا آزمایش می شوید! مال به تو می دهند، مکنت به تو می دهند، پرده های مختلفی را برای تو نمایش می دهند، اگر عمل کردی، کردی؛والّا از تو می گیرند. آیت الله حق شناس(ره) بیشتر »

تبریک ولادت حضرت زینب(س)

              زلف عفاف، رشتۀ دامان زینب است آیات صبر، پایۀ ایمان زینب است ایثار و پـاکدامنی و عزم و اقتدار این چار، درسِ طفلِ دبستان زینب است حبل المتینِ قافـله سالار عاشقان تا روز حشر، موی پریشان زینب است ولادت حضرت زینب مبارک بیشتر »

یادتون نره!!!

​​ آیت الله پهلوانی :از همسرتان تشکر کنید، هر چند غذایی که پخته شور یا بد شده است.یکبارمن درجوانی در خانه با خانواده بد اخلاقی کردم در عالم معنا بمن گفتند: بیست سال ناله های تو بی اثر شد‼️ بیشتر »

سخت ترین لحظات...

امام سجاد(ع): سخت ترین لحظات آدمیزاد: ★لحظه ای که فرشته مرگ را می بیند ★ولحظه ای که از قبرش برمی خیزد ★و لحظه ای که در پیشگاه خدای متعال می ایستد الخصال،ج۱،ص۱۱۹ بیشتر »