آرشیو برای: "آبان 1396"

تربیت نسل؛ مادران کلید راه ظهورند

   استاد رائفی پور: سالها به این می اندیشیدم که مهم ترین شرط ظهور چیست؟ و امروز پس از بررسی های فراوان می گویم:تربیت نسل و کادر سازی. امام علی ۲۵ سال خانه نشین شد چون سرباز نداشت. تنها کسی که برای دفاع از امام زمان خود و حریم ولایت قیام کرد حضرت زهرا… بیشتر »

وعده حق امام رضا (علیه السلام)

  یه نوجوان 16 ساله بود از محله‌های پایین‌شهر تهران چون بابا نداشت خیلی بد تربیت شده بود… خودش می‌گفت: گناهی نشد که من انجام ندم… تا اینکه یه نوار روضه حضرت زهرا سلام‌الله علیها زیر و رویش کرد… بلند شد اومد جبهه یه روز به فرمانده مون… بیشتر »

یادی از شهدا

 آنچه را می‌گویم در مقطع فرماندهی شهید به چشمان خود دیدم. او فرماندهی است که قلم و رنگ به دست می‌گرفت. در نیروی هوایی وقتی در گروه پدافند جاسک شورای فرماندهان داشتیم؛ این شورا هر 6 ماه برگزار می‌شد. من پیش از این شورا برنامه‌ها و تاریخ و سازوکار این… بیشتر »

ختم سوره واقعه در روز دوشنبه اول ماه

  مرحوم مجلسی در طریقه ختم سوره واقعه از امام سجاد(ع) نقل کرده که حضرت فرمود: هرگاه روز اول ماه قمری روز دوشنبه باشد شروع به خواندن سوره واقعه کن تا چهاردهم و در روز اول یک مرتبه و روز دوم دو مرتبه تا روزچهاردهم بخواند و روزهای پنجشنبه بین این چهارده… بیشتر »

خبر از پایان صفر

?آیا صحت دارد که پیامبر فرمود هرکس پایان ماه صفر را به من یا سه نفر اطلاع دهد بهشت بر او واجب است‌. پاسخ ✅مستند آنان حدیثی از پیامبر است که فرمودند:« من بشرنی بخروج آذار فله الجنه : هر کس به من بشارت دهد صفر تمام شده است بهشت می رود» . عده ای معتقد شدند… بیشتر »

توصیه‌هایی از مرحوم آیة الله العظمی بهجت در باب زیارت امام رضا علیه السلام

1- زیارت شما قلبی باشد. در موقع ورود اذن دخول بخواهید، اگر حال داشتید به حرم بروید. هنگامی که از حضرت رضا علیه السلام اذن دخول می‌طلبید و می‌گویید: «أأدخل یا حجة الله: ای حجت خدا، آیا وارد شوم؟» به قلبتان مراجعه کنید و ببینید آیا تحولی در آن به وجود… بیشتر »

آیا رسول خدا پیامبراکرم صلی الله علیه وآله به شهادت رسیدند؟

  دلایل بسیاری از کتب روایی و تاریخی؛ چه از شیعه و چه از اهل سنت وجود دارد که شهادت ناشی از مسمومیت پیامبر اکرم (ص) را تأیید می نماید، اما به این نکته نیز باید توجه داشت که اگر شهادت را همانند آنچه قرآن کریم بیان فرموده؛ به معنای کشته شدن در راه خدا و… بیشتر »

بزرگواری واقعی

امام حسن مجتبی علیه السلام: أمّا الكَرَمُ فالتَّبرُّعُ بالمَعروفِ و الإعطاءُ قَبلَ السُّؤالِ؛   بزرگوارى، احسان كردن داوطلبانه است و دَهِش پيش از خواهش.   بحار الأنوار: ج44، ص89، ح2 بیشتر »

قرار بی قرار

  کتاب بخوانیم… شهيد مدافع حرم مصطفى صدرزاده (سيدابراهيم)   از بچه ها خداحافظى كردم. بچه ها گفتند نرو. مى گفتند تك تيراندازهاى دشمن شما را مى زنند. توجهى نكردم و با سرعت به سمت سيد و حاجى دويدم. در فاصله حدود سيصد مترى، در حدفاصل صد متر اول با… بیشتر »

غصه پیامبر (صلی الله علیه وآله) از رنج‌های بشریت

حضرت آیت الله جوادی آملی: (پیامبر) نسبت به مؤمنين کمال رأفت و رحمت را دارد: (بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُفٌ رَحيمٌ) و اگر جامعه‌اي در اثر يک حادثه و رخدادي که برای درون خود آنهاست يا از بيرون بر آنها تحميل شده در زحمت باشد، فرمود تحمل آن بر پيغمبر گران است،… بیشتر »

رنج امام حسن علیه السلام

  من هم مانند پدرم، خار در چشم و استخوان در گلو، ماندم و بردباری پیشه کردم. تا اینکه به پدرم علی و مادرم زهرا مُلحق شدم. فراموش نمی‌کنم. آن لحظه‌ای که دستان پدرم علی را بستند. شیرِ دربند را کشان کشان به سوی مسجد بردند. یادم نمی‌ رود صورتِ از سیلی کبود… بیشتر »

فقط یک گناه...

  کتاب بخوانیم…   بابا گفت: “فقط یک گناه وجود دارد والسلام. آن هم دزدی ست. هر گناه دیگری هم نوعی دزدی است.” اگر مردی را بکشی، یک زندگی را می دزدی. حق زنش را از داشتن شوهر می دزدی، حق بچه هایش را از داشتن پدر می دزدی. وقتی دروغ می گویی، حق کسی را… بیشتر »

دعای ایمن شدن از خطر زلزله و نماز آیات

دعای ایمن شدن از خطر زلزله إِنَّ اللَّهَ یُمْسِكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ أَن تَزُولَا وَلَئِن زَالَتَا إِنْ أَمْسَكَهُمَا مِنْ أَحَدٍ مِّن بَعْدِهِ إِنَّهُ كَانَ حَلِیمًا غَفُورًا امام صادق (ع) فرمودند: هر گاه در شب و هنگام خوابیدن از وقوع زلزله و… بیشتر »

زلزله

  بسم الله الرحمن الرحیم  إذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا هنگامی که زمین شدیداً به لرزه درآید، وأَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقَالَهَا و زمین بارهای سنگیش را خارج میکند وقَالَ الْإِنسَانُ مَا لَهَا و انسان می‌گوید: «زمین را چه می‌شود (که این گونه… بیشتر »

نیش به همسر!!

نقل است که : مرحوم آقا شیخ رجبعلی خیاط رضوان الله علیه با عده ای به کربلا مشرف شده بودند. در میان آنان زن و شوهری بودند.    یک روز که از حرم پس از انجام زیارت بیرون آمده و بر می گشتند، این زن و شوهر با فاصله قابل ملاحظه ای از شیخ و در پشت سر ایشان راه… بیشتر »

قضاوت عادلانه

پسر کوچولو از مدرسه اومد و دفتر نقاشیش رو پرت کرد روی زمین! بعد هم پرید بغل مامانش و زد زیر گریه! مادر نوازش و آرومش کرد و خواست که بره و لباسش رو عوض کنه. دفتر رو برداشت و ورق زد. نمره نقاشیش ده شده بود! پسرک، مادرش رو کشیده بود، ولی با یک چشم! و بجای… بیشتر »

کتاب زرین

چند برش کوتاه از کتاب زرین زندگی علامه طباطبایی گفتند سلسله اعصابش ضعیف شده، باید یک دکتر خوب او را ببیند. دکتر خوب در لندن او را دید. داروهایی برای سلسله اعصابش نوشت و وقتی چشم‌هایش را معاینه کرد، گفت: پرده‌ای روی آن‌هاست که باید جراحی کرد و برداشت… بیشتر »

هرگز سختی‌های زندگی خود را برای دیگران تشریح نکنیم.

  مفضّل با فشار سخت زندگی روبرو شده بود ،فقر وتنگ دستی، داشتن قرض و مخارج سنگین زندگی او را آزار می‌داد، درمحضر امام صادق علیه السلام لب به شکایت گشود و بیچارگی‌های خود را مو به موتشریح کرد :« فلان مبلغ قرض دارم ،فلان مشکلرا دارم، متحیّرم چه کنم ؟… بیشتر »

قضاوت در مورد افراد را از شیخ انصاری بیاموزیم

نقل کرده‌اند که از شیخ انصاری درباره مولوی استفتاء می‌کنند که مولوی چگونه آدمی است؟   شیخ که می‌خواهد از روی موازین حرف بزند و می‌داند تک‌تک سخنان و اعمال ما مورد سؤال قرار می‌گیرند، در پاسخ می‌نویسد: من کتاب مثنوی را کم مطالعه کرده‌ام ولی در جوانی قدری… بیشتر »

تربیت

   هرگاه خلافی مرتکب می‌شدم، مادرم نمی‌گذاشت در خانه کار کنم! خدا رحمت کند مادرم را… یکی از راه های تربیت وی این بود که هرگاه از ما خلافی می دید، دیگر کار به ما نمی داد! یعنی ظرف شستن و دوخت و دوز و مانند آنها را از ما سلب می کرد و از این طریق کار… بیشتر »

حکایت ما...

واعظی منبری رفت و سخنرانی جالبی ارائه داد. کدخدا که خیلی لذت برده بود به واعظ گفت: روزی که می خواهی از این روستا بروی بیا سه کیسه برنج از من بگیر! واعظ شادمان شد و تشکر کرد. روز آخر در خانه ی کدخدا رفت و از کیسه های برنج سراغ گرفت. کدخدا گفت: راستش… بیشتر »

اربعین

  قرنهاست که دوستان اهل بیت (ع) با تمسک به کاروان داغدیده اسیران کربلا زیارت اربعین امام حسین (ع) را به جا می آورند. اما در سالهای اخیر روح تازه ای در این زیارت پر فضیلت دمیده شده است و بر شکوه آن افزوده است. گو اینکه زیارتی که تا به حال بیشتر سلوک و… بیشتر »

داستان واقعی:(

     یک سالی بود که صیغه ی محرمیت خوانده بودندو به اصطلاح دوران نامزدی را می گذراندند. تازه داشتند آماده می شدند برای مراسم عقدو … بی بندو بار بودو به هیچ کدام از اعتقادات اش عمل نمی کرد و بدحجابی زن را افتخار می دانست و نوعی زیبایی… چشم… بیشتر »

موانع دیدار امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف

  علی ابن مهزیار اهوازی یکی از کسانی بود که سال‌های زیادی برای تشرف به محضر حضرت بقیه‌الله عجل الله تعالی فرجه الشریف تلاش نمود تا جایی که بیست سال بدون وقفه خود را به مراسم حج می‌رساند به امید اینکه مولایش را زیارت کند اما موفق نمی‌شد. سپس بعد از بیست… بیشتر »

چادر عشق است

روز انتظار

  حضرت جواد الا ئمّه به نقل از پدران بزرگوارش از امام حسين صلوات الله عليهم اجمعين در حديثي بسيار طولاني حکايت فرمايد: روزي بر جدّم رسول خدا صلي الله عليه و آله وارد شدم، شخصي به نام أبي بن کعب حضور داشت و سؤال و جواب هايي پيرامون ائمّه اطهار عليهم… بیشتر »

در اسلام آباد اورمیه چرا مدارس به آتش کشیده شد؟!

  پ.ک.ک و پژاک براین باورند که در زمان جنگ نباید هیچ دانش آموزی برای تحصیل به مدرسه برود. باید تمامی دانش‌آموزان کُرد به کوههای  قندیل رفته و در جنگ با ارتش ترکیه پ.ک.ک را یاری نمایند. پ.ک.ک جهت نیل به این مسئله به بهانه‌های واهی مدارسی که دانش‌آموزان… بیشتر »

اهمیت آموزش از منظر امام حسن مجتبی علیه السلام

اهمیت آموزش از منظر امام حسن مجتبی علیه السلام | راه گرامیداشت اهل البیت چیست؟!   آیت الله العظمی جوادی آملی با اشاره به روایت سالروز شهادت امام مجتبی(سلام الله علیه) طبق برخی از اقوال، بیان داشتند: طبق نقل مرحوم صدوق و برخی از محدّثان، شهادت امام… بیشتر »

بهترین خیرات

با توجه به اینکه اموات دستشان از اعمال خیر کوتاه است؛ به احسان و دعاى فرزندان و خویشان و دوستان مؤمن خود، نیازمندند. مرحوم «علاّمه مجلسى» مى فرماید: دعا کردن براى اموات در نماز شب و بعد از نمازهاى فریضه و همچنین یاد آنها در مکان هاى زیارتى خوب است و… بیشتر »

نوای اربعین/مطیعی

  بشنوید / مداحی فارسی و عربی ویژه اربعین بانوای: حاج میثم مطیعی  متن و ترجمه پشت سر: مرقد مولا، روبرو: جاده و صحرا بالخلف: مَرْقَد سَيِّدِنا (أمیرالمؤمنین) في المُقابِل: الطّريق والصَحْراء بدرقه با خود حيدر پيش رو، حضرت زهرا مُرافَقَة مع حيدر قُدُماً… بیشتر »

شرح سرگذشت حضرت رقیه (سلام الله علیها)

  حضرت رقیه (ع) در عاشورا در بعضی روایات آمده است: حضرت سکینه سلام الله علیها در روز عاشورا به خواهر سه‌ساله‌ای (که به‌احتمال قوی همان حضرت رقیه (ع) باشد) گفت: «بیا دامن پدر را بگیریم و نگذاریم برود کشته بشود.» امام حسین (ع) با شنیدن این سخن بسیار اشک… بیشتر »

یادی از شهدا

در آسمان کردستان بودیم وسوار بر هلی‌کوپتر دیدم شهید صیاد مدام به ساعتشان نگاه می‌کردند. علت را پرسیدم، گفتند: وقت نماز است و همان لحظه به خلبان اشاره کردند که همین‌جا فرود بیا تا نمازمان را اول وقت بخوانیم. خلبان گفت: این منطقه زیاد امن نیست، اگر صلاح… بیشتر »