آرشیو برای: "شهریور 1396"

بدحجاب و محرم!

  بعضی ها که در استقبال امروز بودند خانمهائى بودند که به آنها می گویند بدحجاب؛اشک هم ازچشمش دارد می ریزد.   حالا چکار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، او دلش، متعلق به این جبهه است.او يك نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقص هاى اين… بیشتر »

نفوذ شیطان

آیت‌الله جاودان: نفوذ شیطان در ما به اندازۀ بی‌اعتقادی ما به قیامت است. اگر این اعتقاد کامل باشد، شیطان هیچ نفوذی نمی‌تواند بکند. بیشتر »

به مناسبت تحریم های جدید

    می گویند چرا رهبری برجام را پذیرفت؟ به مناسبت تحریم های جدید  خوارج مدرن تاریخ تکراری بیشتر »

روز خانواده

۲۵ ذی‌الحجه روز نزول آیه‌ی هل اتی و روز خانواده گرامی باد. ******************************************** 3 درس مهم که می‌توان از سوره هل‌اتی گرفت: الف: اخلاص نیست در لوح دلم جز الف قامت یار چه کنم حرف دگر یاد نداد استادم   علت آن‌که حضرت حق یک سوره را در… بیشتر »

داستان قرص سردرد

یك پسر برای پیدا كردن كار از خانه به راه افتاده و به یكی از این فروشگاهای بزرگ كه همه چیز می فروشند در ایالت كالیفرنیا رفت. مدیر فروشگاه به او گفت: «یك روز فرصت داری تا به طور آزمایشی كار كرده و در پایان روز با توجه به نتیجه كار در مورد استخدام تو تصمیم… بیشتر »

امرار معاش به شرط رعایت شرعیّات

دانشجو بودیم و مخارج تحصیل و امرار معاش، اقتضا می کرد که هم زمان با تحصیل، کسب درآمد هم داشته باشیم. مجید تدریس خصوصی برای دانش آموزان دبیرستانی رو انتخاب کرده بود. اما تدریسش خیلی دوام نیاورد و بعد از یه مدت رهاش کرد. گفتم: چرا دیگه تدریس نمیکنی؟ گفت:… بیشتر »

محبت کردن!!!

قضيه محبت كردن بعضياس بیشتر »

مباهله جزء واجبات ركني ولایت است

آیت الله جوادی آملی: ?از غريب ترين ايام زندگي ما ايام مباهله است. خيلي از ما عالمانه حرف مي‌زنيم و عوامانه فكر مي‌كنيم در نتیجه آن اركان ولايت را تقريباً از دست مي‌دهيم در حالی که آن اجزاي غير ركني را خيلي محترم مي‌شمريم مانند اول ذيحجه که سالروز ازدواج… بیشتر »

دعای مباهله

  امام صادق علیه‌السلام به نقل از امام باقرعلیه‌السلام فرمودند: اگر بگویم اسم اکبر(اسم اعظم) در این دعاست درست است و اگر مردم بدانند چه اجابتی در آن نهفته است، سراسیمه به تعلیم آن روی می‌آورند. من این دعا را بر حاجاتم مقدم می‌کنم و دعایم به اجابت… بیشتر »

اگر غدیر عید ولایت است، مباهله عید فضیلت است.

 حجت الاسلام پناهیان: اگر غدیر عید ولایت است مباهله عید فضیلت است. چون بزرگترین فضیلت علی(ع) در روز مباهله و آن‌هم صریحاً در قرآن کریم بیان شده. امام رضا(ع) به مأمون فرمودند: بالاترین فضیلت علی(ع) آیۀ مباهله است. چون در این آیه علی(ع) نفس پیامبر(ص)… بیشتر »

احوال دنیا

حال دنيا را چو پرسيدم من از فرزانه ای؟ گفت: يا آب است؛ يا خاک است يا پروانه ای!   گفتمش احوال عمرم را بگو؛ اين عمر چيست؟ گفت يا برق است؛ يا باد است؛ يا افسانه ای!   گفتمش اينها که ميبينی؛ چرا دل بسته اند؟ گفت يا خوابند؛ يا مستند؛ يا ديوانه ای!   گفتمش… بیشتر »

خواسته های خوارکننده

امام حسن عسکری علیه السلام: ما أقبَحَ بِالمُؤمِنِ أن تَكونَ لَهُ رَغبَةٌ تُذِلُّهُ؛ چه زشت است براى مؤمن كه خواسته‌اى داشته باشد كه او را به خوارى كشاند.   ? تحف العقول، ص489 بیشتر »

ما انسان‌های عجیبی هستیم!!!

  ما انسان‌های عجیبی هستیم!!! قتی به دستفروش فقیری می‌رسیم که جنس خود را به نصف قیمت می‌فروشد با کلی چانه زدن او را شکست می‌دهیم و اجناسش را به قیمت ناچیز می‌خریم! بعد به یک کافی‌شاپ لوکس شخص ثروتمندی می‌رویم و یک فنجان قهوه را ده برابر قیمت نوش جان… بیشتر »

تعهد

******************************************** قانونی داریم در ازدواج به نام تعهد یعنی؛ من تعهد دارم نسبت به شریک زندگی ام: تعهد احساسی (محبت و مهربانی) تعهد حمایت تعهد مسئولیت‌  تعهد وفاداری تعهد جنسی ******************************************** بیشتر »

توکل

آقایی می‌گفت مرحوم آخوند ملافتحعلی هر شب در سامرا یکی دو نفر را به شام دعوت می‌کرد. یک وقت بعد از نماز مغرب و عشا به من گفت: شما هم بیایید. با ایشان به منزل رفتیم. آن مرحوم از خانواده سؤال کردند: نان گرفته‌اید؟ گفتند: خیر.   در سامرا هم قریب صد سال بود… بیشتر »

حدیث قدسی

  يابنَ آدَمَ، خَلَقتُ الأَشياءَ لِأَجلِك و خَلَقتُكَ لِأَجلی   ای فرزند آدم همه چیز را برای تو آفریدم و تو را برای خودم   ? مکیال المکارم، ج ۲، ص ۳۷۳ بیشتر »

بيانات مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره فاجعه ميانمار

 ساعتی پیش در ابتدای جلسه درس خارج فقه صورت گرفت:   رهبرانقلاب: این مسأله‌ی حقیقتاً فاجعه‌آمیز میانمار حقیقتاً یک حادثه‌ی کم‌نظیر است. جلوی چشم کشورهای اسلامی، دولتهای اسلامی، جلوی چشم یک میلیارد و نیم مسلمان، جلوی چشم مجامع جهانیِ مدعی و دولتهای… بیشتر »

صدای مامانم چقدر قشنگه...

  دیشب خواب پریشونی دیده بودم. داشتم دنبال کتاب تعبیر خواب می گشتم که مامان صدا زد امیر جان مامان برو سه تا سنگک بگیر. اصلا حوصله نداشتم گفتم من که پریروز نون گرفتم. مامان گفت خوب دیروز مهمون داشتیم زود تموم شد. الان هیچی نون نداریم. گفتم چرا سنگگ، مگه… بیشتر »

راهی ساده برای عارف شدن

  حاج اسماعيل دولابى: تعليم روح براى تعليم كودك ابتدا مادر به او مى گويد بگو مامان جون، بگو بابا جون و همين طور با او كار مى كند.بعد از گذشت يك سال، ديگر بچّه نمى گذارد به كارَت برسى، مرتب مى گويد مامان جون، بابا جون. در حقيقت آنچه را تعليم گرفته است پس… بیشتر »

عرش الهی بر آب واقع شده

حضرت آيت الله جوادي آملي   اين كه قرآن مى فرمايد: «وَكانَ عَرشُهُ عَلَى الْماء»1 عرش الهی بر آب واقع شده، چه معنايى دارد؟   آب مفهومى جامع است و مصاديق بسيار دارد. علم هم يكى از مصاديق آب است. علم در حقيقت آب زندگانى است و عالم براى هميشه زنده است:… بیشتر »

راه نفوذ شیطان به درون انسان

حضرت آیت الله جوادی آملی امام_علي(عليه‌السلام) درباره نقش شيطان در ايجاد بحران هويت بشر مي‏فرمايد: ?منحرفان، شيطان را معيار كار خود گرفتند و شيطان نيز آنها را دام خود قرار داد و در دلهاي آنان تخم گذاشت و جوجه‏ هاي خود را در دامانشان پرورش داد؛ با چشمهاي… بیشتر »

خطرناڪ تر از عقرب...

  خطرناڪ تر از عقرب، عقربه های ساعتی است ڪه بی یاد «خدا» بگذرد … و هر کس از یاد خدای خود دوری کند خداوند به عذابی بسیار سخت معذّبش می‌گرداند. بیشتر »

داستانک

امام كاظم عليه السلام مي فرمايند: اى هشام! … در خلوت خويش از خداوند حيا كنيد همان گونه كه در آشكار خود از مردم حيا مى ‏كنيد. [تحف العقول صفحه: 717] داستانك: سيد محمد اشرف علوي مي‏نويسد: « در سفري به مصر، آهنگري را ديدم كه با دست خود آهن گداخته را… بیشتر »

انواع هوش انسان

انواع هوش انسان و کاربرد آن در زندگی روزمره: ▪️هوش منطقی(IQ): همان هوش عقلی یا هوش ریاضی است که در مدارس، ما را با آن می‌سنجیدند. اما انسانهایی را می‌توانیم مثال بزنیم که در دانشگاه معدل بالایی داشتند، اما در زندگی خانوادگی یا کاری شکست خوردند. پس هوش… بیشتر »

داستانک

صداى ساز و آواز بلند بود. هركس كه از نزديك آن خانه میگذشت، مى‏ توانست حدس بزند كه در درون خانه چه خبرهاست؟ بساط عشرت و ميگسارى پهن بود و جام «مى» بود كه پياپى نوشيده مى ‏شد. كنيزك خدمتكار درون خانه را جاروب زده و خاكروبه‏ ها را در دست گرفته از خانه… بیشتر »

صلوات خاصه امام کاظم علیه السلام

    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْأَمِينِ الْمُؤْتَمَنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ الْبَرِّ الْوَفِيِّ الطَّاهِرِ الزَّكِيِّ النُّورِ الْمُبِينِ [الْمُنِيرِ] الْمُجْتَهِدِ الْمُحْتَسِبِ الصَّابِرِ عَلَى الْأَذَى فِيكَ اللَّهُمَّ وَ كَمَا بَلَّغَ عَنْ آبَائِهِ مَا… بیشتر »

میلاد مبارک

    ********************************************** بر امام منتظر بادا مبارک این ولادت تهنیت بر شیعیان حضرتش از این ولادت رسید شادى شیعیان به عرش اعلى چونکه شد نور رخ موسوى هویدا ولادت امام کاظم علیه السلام مبارک… بیشتر »

یکی از نام‌های احیاگر

   عباسقلی خان در مشهد بازار معروفی دارد. مسجد- مدرسه- آب انبار- پل و دارالایتام و اقدامات خیریه دیگری هم از این دست داشته است. واقف بر خیر، و واقف در خیر.   به او خبر داده بودند در حوزه علمیه‌ای که با پول او ساخته شده، طلبه‌ای شراب می‌خورد!!! ناگهان… بیشتر »

نیازمندشش مورد...

  مردے نزد پيامبر صلي الله عليه و آله آمد و گفت: بہ من كارے بياموز ڪہ خداوند ، به سبب آن ، مرا دوست بدارد و مردم نيز دوستم بدارند، و خدا دارايى ام را فزون گرداند و تن درستم بدارد و عمرم را طولانى گرداند و مرا با تو محشور ڪند. حضرت فرمود: اينهايى كه گفتى… بیشتر »

خدا...

(وقتی چترت خداست) بگذار ابر سرنوشت هر چقدر میخواهد ببارد.   (وقتی دلت با خداست) بگذار هر کس میخواهد دلت را بشکند.   (وقتی توکلت با خداست) بگذار هر چقدر میخواهند با تو بی انصافی کنند.   (وقتی امیدت با خداست) بگذار هر چقدر میخواهند نا امیدت کنند.   (وقتی… بیشتر »

شیعه واقعی

آیت الله مجتهدی تهرانی (ره): امام صادق(ع) در مورد مشخصات شيعه واقعي می‌فرمایند: «إنما شیعه الجعفر من عفه بطنه و فرجه و شده الجهاده و العمل الخافه و رجا الثوابه و خاف العقابه». 1) «من عفه بطنه»؛ حرام نخورد، عفت بطن داشته باشد، وسواس داشته باشد در حلال و… بیشتر »

خصوصیات حکومتی امیرالمومنین علیه السلام براساس بیانات رهبرانقلاب

شهید عید غدیر

  آن شب نیز مثل هر شب، آرام در بستر خوابیده بودم، اما رؤیایی جلو چشمانم نقش بست که زندگی‌ام را عوض کرد. در خواب علی به خانه ما آمد. با هم سوار بر مرکبی به آسمان بال گشودیم. در طی طریق اشک از نهاد هر کدام از ما جاری شده بود. با هم در آسمان این آیه را… بیشتر »

تبریک

  علی دلدارِ ربّ العالمین است تمامِ عشقِ خَتم المُرسلین است فقط حیدر امیرالمؤمنین است عید غدیر خم مبارک بیشتر »

فضایل عجیب روز غدیر

  حجت الاسلام پناهیان:   ? اساساً شاد بودن به شادی اهل‌بیت(ع) ثواب بیشتری هست تا غمگین شدن به مظلومیت اهل‌بیت(ع)؛ چون رنج اهل‌بیت(ع) دیده می‌شود و اگر کسی عقلش به دیده‌‌اش باشد مظلومیت اهل‌بیت(ع) را لمس می‌کند، متأثر می‌شود و تأثر خودش را نشان می‌دهد… بیشتر »

یعسوب الدین یعنی چه؟

‍ «یعسوب الدین» یکی از القاب زیبای مولی امیرالمؤمنین علیه السلام است. آیا می‌دانید «یعسوب» به چه معناست؟   عرب به فرمانده‌ی زنبورهای عسل «یعسوب» می‌گوید. هنگامی که زنبورهای کارگرگل‌ها را برای درست کردن عسل می‌مکند و به کندو باز می‌گردند، ابتدا مورد… بیشتر »

گل کاغذی

شربت عسل بهترین نوشیدنیِ ناشتا

  یک قاشق عسل یک استکان آب جوش ولرم حداقل 3 بار در هفته رفع سرفه کاهش آلرژی افزایش انرژی سم زدایی بدن مقابله با عفونت ادراری تقویت کننده دستگاه گوارش بیشتر »

سرود غدیر

...جبهه را گم نکردند

آخوند جهنمی

سال چهارم حوزه استادی داشتیم که تحصیل کرده فرانسه در رشته پزشکی بود و بعد حوزه آمده، روی نظم و سخت کوشی حساس بود هرکسی در یک جلسه غیبت می کرد جلسه بعد او را به کلاس راه نمی داد و می گفت برو پیش مسئول مدرسه -که سخت گیر بود- مجوز کتبی بگیر و بیا. او از… بیشتر »

روز غدير خم برترين عيد امّت من است.

  پيامبر خدا صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله: يَومُ غَديرِ خُمٍّ أفضَلُ أعيادِ اُمَّتي؛ روز غدير خم برترين عيد امّت من است. ? بحار الأنوار ، ج 97 ، ص 110 بیشتر »

عید غدیر

  علی علی یاعلی عید غدیر ستاره بارون زمین هرجا که هستید همه یه یاعلی بگید حیدر امیر علی امیر المومنین علی علی یا علی …. بیشتر »

معجزه غدير، امضاى الهى

واقعه ى عجيبى كه به عنوان يك معجزه، امضاى الهى را بر خطوط پايانى واقعه ى غدير ثبت كرد ماجراى ‘حارث فهرى‘ بود. در آخرين ساعات از روز سوم، او با دوازده نفر از اصحابش نزد پيامبر صلى اللَّه عليه و آله آمد و گفت:   اى محمد! سه سؤال از تو دارم:… بیشتر »

السلام علیک یا أمیرالمومنین

    رود فرات طغيان کرد و به اندازه اى زیاد شد که اهل کوفه از غرق شدنشان ترسیدند ، پس مردم از اين بلا به امیرالمومنین علی علیه السلام پناهنده شدند. حضرت بر أَستر [ قاطر ] رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم سوار شده و مردم در رکاب او مى آمدند، چون به کنار… بیشتر »

پاداش عجیب افطار دادن به روزه داران در روز عید غدیر

    عن عَلِيِّ بْنِ الْحَسَنِ الْعَبْدَلِيُّ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ الصَّادِقَ عَلَيْهِ الصَّلاةُ وَ السَّلامُ وَ عَلَى آبَائِهِ وَ أَبْنَائِهِ يَقُولُ: مَنْ فَطَّرَ مُؤْمِناً كَانَ لَهُ ثَوَابُ مَنْ أَطْعَمَ… بیشتر »

خاطره ای شنیدنی

   خاطره‌ای شنیدنی از استاد شفیعی کدکنی: حدوداً 21 یا 22 ساله بودم، مشهد زندگی می‌کردیم، پدر و مادرم کشاورز بودند، با دست‌های چروک و آفتاب‌سوخته! دست‌هایی که هر وقت آن‌ها را می‌دیدم دلم می‌خواست ببوسمشان، بویشان کنم؛ کاری که هیچ‌وقت اجازه به خود ندادم… بیشتر »

عید غدیر

   پيامبر خدا صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله: ولايَةُ عَلِيِّ بنِ أبي طالِبٍ وِلايَةُ اللّه‏ِ و حُبُّهُ عِبادَةُ اللّه‏ِ وَ اتِّباعُهُ فَريضَةٌ مِنَ اللّه؛ ولايت على‏ بن ابی‌طالب عليه‏ السلام ولايت خدا و محبّت او عبادت خدا و پيروى از او فريضه‌اى از جانب خدا… بیشتر »

جنگ نرم یعنی مدیریت حب و بغض یک ملت.

  جنگ نرم یعنی مدیریت حب و بغض یک ملت. ببینید که حب و بغض کودک ایرانی چگونه مدیریت شده است. بیشتر »

میلاد امام هادی علیه السّلام مبارک باد

به خدا دوستت دارم...

    * نماز تمام شده بود و پیامبر هنوز در مسجد بود. به سؤالات مردم جواب می‌داد و به کارهایشان رسیدگی می‌کرد. ناگهان صدای شیون‌هایی پی در پی، آرامش نیمروز را در هم شکست. پیامبر و یارانش فوری بیرون رفتند ببینند چه خبر شده، که تشییع جنازه محقرانه‌ای نظرشان… بیشتر »

ویژگی‌های غدیر خم

 واقعه‌ای با جمعیت و بیعتی بی‌نظیر! سخنرانی و خطبه‌ای کم‌نظیر! ماجرایی که ابلاغش تکمیل رسالت است… بیشتر »

در محضرعلما

فرزند علامه طباطبایی (ره) می‌گفتند:   «پدرم با دسترنج کشاورزی‌اش به کشاورزان منطقه‌اش وام می‌داد و رسید می‌گرفت و آن رسیدها را تا دو سال نزد خود نگه می‌داشت اگر پول را می‌دادند رسید را برمی‌گرداند و الا همه را پاره می‌کرد.   روزی به تک‌تک این رسیدها… بیشتر »

رابطه زیبای اربعین و غدیر

کنترل خشم

کنترل خشم   مهمترین شیوه درمان خشم این است که به محض مشاهده نشانه های خشم محیط را ترک کنید. نشانه های شروع خشم بالا رفتن تن صدا، حرکت رو به جلوی بدن، برافروخته و داغ شدن است . به محض اینکه آن را در خود مشاهده کردید محیط را ترک کنید و توجه ذهنی خود را به… بیشتر »

غذای حرام

  آورده‌اند روزی شریک بن عبدالله بر خلیفه عباسی وارد شد. خلیفه بدو گفت از بین این ۳ کار، موظفی یکی را اختیار کنی. شریک بن عبدالله پرسید کدام سه؟   خلیفه گفت یا تو را به منصب قضاوت از طرف خود منصوب کنم یا تعلیم فرزندم را به عهده گیری و یا لااقل در ضیافت… بیشتر »

چگونه رختخواب و اتاق فرزندم را جدا كنم

چگونه رختخواب و اتاق فرزندم را جدا كنم:☸️ اگر كودكان به هر دليلي تا بعد از يكسالگي در رختخواب شما مانده، حتما بايد براي جدايي او اقدام كنيد.   - مدتي را در اتاق او، كنار تخت او و بدون تماس پوستي تا صبح بخوابيد.   - كوتاه نياييد. كودك ممكن است دست به هر… بیشتر »

علی علیه‌السلام که بود؟

  شب هنگام كسى به ديدار ما آمد و ظرفى سر پوشيده پر از حلوا داشت، دانستم آن ظرف تنها ظرف حلوا نیست.   چنان از آن متنفّر شدم كه گويا آن را با آب دهان مار سمّى، يا قى كرده آن مخلوط كردند. به او گفتم: هديه است يا زكات يا صدقه!!؟ گفت: این هديه (رشوه) است.… بیشتر »

شرابی حلال در بهشتی کوچک

? روزهای اول ازدواجشان بود. یک روز همسرش به او گفت: «پسرعمو! من در کشوری بزرگ شده‌ام که مردمش دوست دارند خانه‌هایشان از سبزه و گیاه خالی نباشد و به درختکاری علاقه دارند.   ? من خودم مراقبت و آبیاری گیاهان و درختانی را که در منزل پدرم در قم بودند انجام… بیشتر »

کودکتان چغلی می‌کند...

    ✅ اگر کودکتان چغلی می‌کند…   «مامان! بابا تمام دسر را خورد!»، «مامان! مریم رایانه را بدون اجازه روشن کرد!»   کودکی که در سنین 3 تا 4 سالگی غر زدن و چغلی کردن را شروع می‌کند، با این رفتار آزاردهنده به شما می‌گوید که قواعد را خوب می‌داند و… بیشتر »

بن بست زندگی...

  در زندگی به بن بست رسیده بود. میخواست خودکشی کند… اما جرأتش را نداشت. پیش یک مشاور رفته بود؛ از آن مشاورها!!! به او گفته بود باید دوستی از جنس مخالف برای خودت پیدا کنی. مشاور گفته بود اگر حال نماز خواندن نداری، نخوانید و احساس گناه هم نکن. از… بیشتر »