آرشیو برای: "خرداد 1396"

بیانیه مهم خبرگان رهبری درخصوص سخنان روحانی درباره دموکراسی و انتخاب حضرت علی(علیه السلام)!

بیانیه مهم خبرگان رهبری درخصوص سخنان روحانی درباره دموکراسی و انتخاب حضرت علی(علیه السلام)!   ?در پی طرح برخی شبهات پیرامون نقش مردم در حکومت اسلامی از سوی رییس‌جمهور، مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای نسبت به طرح مسائل تفرقه‌آمیز در جامعه هشدار داد و… بیشتر »

وداع رمضان

  رمضان ؛ بهار رویش استاد علی صفایی حائری در فرازى از همين دعاى وداع رمضان است كه مى‌‏خوانيم: «اللَّهُمّ… فَأْجُرْنَا عَلَى مَا أَصَابَنَا مِنَ التَّفْرِيطِ…»؛ خدايا! ما فقر و عجز و جهل و ظلم خود را باور كرده‏‌ايم و با تمامى يأس و نااميدى از… بیشتر »

ما در چيزهایی كه خودمان را می‌شكنیم، اجر می بريم‌

  ?آیت الله حائری شیرازی? ?ما در چيزهایی كه خودمان را می‌شكنیم، اجر می بريم? برای اينكه اذان گفتن در بين مردم رايج شود، بايد بينند كه بزرگان اذان می گويند. مثلاً كسی كه در بازار از همه محترم‌تر است، شاگردش را به جای خود بگذارد و اذان بگويد. در مدرسه،… بیشتر »

شما یک صفحه از نهج البلاغه را دیده اید و خطبه های دیگر و آیات قرآن را ندیده اید

واکنش حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی (دامت برکاته) به سخنان اخیر جناب روحانی: یک صفحه از نهج البلاغه را دیده و بقیه را ندیده است‼️   این مرجع گرانقدر شیعه در مراسم احیای شب قدر در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) با انتقاد از سخنان اخیر جناب روحانی گفتند:… بیشتر »

شهادتم آرزوست

   رهبر معظم انقلاب : بنده از قدیم در سخنرانی ها و گفتگوها با دوستان میگفتم شهادت_مرگ_تاجرانه است. ۹۶/۳/۲۸ بیشتر »

زنده باد رهبرم

داستان

در زمانهاى قديم، مردی ساز زن و خواننده ای بود؛ بنام “برديا” که با مهارت تمام می نواخت و همیشه در مجالس شادی و محافل عروسی، وقتی برای رزرو نداشت… بردیا چون به سن شصت سال رسید روزی در دربار شاه می نواخت که خودش احساس کرد دستانش دیگر می… بیشتر »

آسمانی باش

حاج آقا فاطمی نیا: مولوي تمثيل آورده است كه فردي نشسته بود و “ياربّ” ميگفت. شيطان براو ظاهر ميشود وميگويد: تابه حال اين همه “ياربّ” گفته اي، چه فايده داشته است!؟ مرد دلش شکست و از دعا کردن منصرف شد و خوابيد. شب كسي به خواب او آمد… بیشتر »

هر چیز را از خدا بخواهید

هر چیز را از خدا بخواهید؛ حتّی بند کفش را، حتّی قوت روزانه خود را   √رهبرانقلاب: یکی از عللِ این‌که گفته‌اند حاجات کوچک را هم از خدا بخواهید، این است که به حقارت و تهیدستی خودمان توجّه پیدا کنیم. ?اگر خدای متعال کمک نكند، همان بندِ کفش هم به دست ما… بیشتر »

مراقب باشیم!

دو سوره در قرآن، با کلمه “ویل” شروع شده “ویل” یکی از شدید ترین تهدید های قرآن است، و اون دو آیه اینها هستند:   وَیْلٌ لِّلْمُطَفِّفِینَ وای بر کم فروشان…   وَیْلٌ لِّكُلِّ هُمَزَةٍ لُّمَزَةٍ وای بر عیبجویان طعنه… بیشتر »

بخدا سوگند پایه های هدایت بشری نابود شد.

علی جان می روی با فرق خونین پیش بازوی کبود ‌ شهر بی زهرا که مولا! قابل ماندن نبود شهادت مولای متقیان، امیرالمومنین امام‌ علی ‌علیه السلام ‌تسلیت‌ باد. بیشتر »

درس بزرگ روز بيست و يكم ماه رمضان تقواست

    رهبر معظم انقلاب: امروز بیست و یکم ماه رمضان است. این روز قدر هم دارای فضیلتی مانند شب قدر است، هم روز شهادت امیرمؤمنان است. درس بزرگ این روز برای ما تقواست. مراقب خود باشیم. در کار و رفتار خود، در سخن و معاشرت خود، حتّی در آنچه که در ذهن ما میگذرد… بیشتر »

ویژگی های خاص شب قدر

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: حضرت موسى علیه السلام به خداوند متعال چنین گفت:   خدایا! نزدیكى به تو را میخواهم. فرمود: نزدیكى به من، براى كسى است كه شب قدر را بیدار میماند».   گفت: خدایا! رحمت تو را می‏خواهم. فرمود: رحمت من، براى كسى است كه در شب… بیشتر »

حق الناس در آخرت

  روايت داريم حق الناس در برزخ انسان را اسير مي كند مثلا يك سوم فشار قبر متعلق به غيبت است. در روايتی دیگر هست كه خداوند بر روي پل صراط كمينی قرار داده كه هر كس حق الناس بر گردن دارد، از آنجا به بعد حق عبور ندارد.    رسول اكرم (ص) فرمودند: بيچاره ترين… بیشتر »

احیا شب هفدهم رمضان المبارک

???????????????? در تاریخ اسلام شب و روز هفدهم رمضان المبارک واقعه جنگ بدر است که اِحیاء آن مورد سفارش است . ???????????????? امشب شب‏ هفدهم‏ ماه رمضان است مى ‏دانيد چه شبى است؟ شبى است كه پيغمبر با اميرالمؤمنين و تمام اصحاب در معركه بدر حاضر شدند و… بیشتر »

معجزه و حکایتی از کریم اهل بیت

معجزه ای از کریم بن الکریم امام مجتبی علیه السلام   محمد بن حجاره نقل می کند که امام حسن مجتبی علیه السلام را دیدم در حالی که عده ای آهو از کنار او می گذشتند امام حسن علیه السلام آنها را صدا زد و همگی جواب دادند و در مقابل او حاضر شدند.   عرض کردیم: ای… بیشتر »

باید منتظر فرج باشیم ولی...

  آیت‌الله بهجت ره: باید منتظر فرج باشیم ولی با مقدمات آن؛ می‌دانیم که ضعیفیم و طاقت ابتلائات سخت را نداریم، لذا از خدا بخواهیم که شیعه بعد از این دیگر به ابتلائات بیشتر مبتلا نشود. بیشتر »

از مردم ، توقعی نداشته باش

  امام علی علیه السلام در وصیت خود به امام حسن علیه السلام فرمودند: از مردم توقعی نداشته باش زیرا مردمی هستند که: ❖ اگر عالِم باشی به تو ایراد می‌گیرند و اگر جاهل باشی راهنمایی ات نمی کنند، ❖ اگر در طلب علم برآیی، می‌گویند: خود را به زحمت انداخته است و… بیشتر »

هیچ چیز را کم نشمارید!!

 امام علی علیه السلام خداوند چهار چیز را در چهار چیز مخفی نموده؛ 1-رضای خود را در طاعت ها پس هیچ عبادتی را کم نشمارید شاید همان مورد رضای خدا باشد. ۲-غضبش را در گناهان پس هیچ گناهی را کوچک نشمارید شاید همان مورد غضب او باشد. 3-استجاب خود را در دعاها پس… بیشتر »

استغفار

  امام على عليه السلام : در ماه رمضان، بسيار استغفار و دعا كنيد؛ زيرا با دعا از شما دفعِ بلا مى شود و با استغفار، گناهانتان پاك مى گردد. کافی، جلد4،صفحه۸۸ بیشتر »

خداوند در معراج به حضرت خدیجه سلام می رساند.

    امام باقر عليه السلام از ابوسعيد خدري نقل مي كند: رسول خدا فرمود: ? درشب معراج وقتي كه باز مي گشتم به جبرئيل گفتم: آيا خواسته اي از من داري؟   گفت: درخواست من اين است كه سلام خدا و مرا به خديجه برساني، رسول خدا وقتي كه پيام جبرئيل را به خديجه ابلاغ… بیشتر »

شیرینی مهمانی خدا را بچشیم

»چه احساسی نسبت به ماه رمضان داشته باشیم؟   باید از تعبیر «ضیافت» متوجه برخی وجوه صعوبت و سختی ماه رمضان شده باشیم. چون انسان در ضیافت، هرچند پُر موهبت هم باشد، نمی‌تواند به راحتی خانۀ خودش باشد و به دلیل مؤدب بودن، نسبت به وقتی که در خانۀ خودش هست… بیشتر »

دعای فرشتگان برای روزه‌داران

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَکَّلَ مَلَائِکَتَهُ بِالدُّعَاءِ لِلصَّائِمِین) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ? خداوند به فرشته‌ها گفته برای اینها که روزه می‌گیرند دعا کنید.… بیشتر »

امام زمان آمدنی نیست، آوَردَنیست

  ★حاج اسماعیل دولابی میفرماید: ظاهرا میگوییم آقا می آید ولی در حقیقت ما به خدمت حضرت میرویم. ما به پشت دیوار دنیا رفتیم و گم شدیم، باید از پشت دیوار بیرون بیاییم تا ببینیم که حضرت از همان ابتدا حاضر بودند. امام زمان گم و غائب نشده است. ما گم و غائب شده… بیشتر »

رمضان

رمضان

منتظر

منتظر

امید بی پناهان

امید بی پناهان